Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z zasadami? Nie wiesz jakie działanie ma dana karta?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Strefa Tarota
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shinji
All Inclusive



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 17:57, 22 Paź 2009    Temat postu: Problem z zasadami? Nie wiesz jakie działanie ma dana karta?

Wal śmiało! Jakoś postaram się logicznie (huh?) wytłumaczyć. Można też przedstawić przykład sytuacji na battlefieldzie, damy radę wytłumaczyć Wink

Dla przykładu, dzisiaj parę osób mnie pytało jak wygląda sytuacja spalarek typu Fireball vs. planswalker. Otóż prezentuje się to tak, że odpalamy tegoż Fireballa w naszego opponenta, a gdy dmg ma być przydzielony, mówimy, iż nasz spell idzie w planeswalkera.
Przykład w praktyce:
Mam na ręce [link widoczny dla zalogowanych] i manę by jej użyć, opp ma na stole [link widoczny dla zalogowanych] (sorry Levy Razz ), tapnięcie 1 many za [link widoczny dla zalogowanych], wybranie targetu (opponent), przeciwnik nie zagrywa żadnej kontry, także spell wchodzi, w tym momencie oznajmiam, że 2 dmg z mojego spella targetuję w [link widoczny dla zalogowanych], proste. Bolesne. Przyjemne. ;]
Także madżikowcy, instant dmg w plajera, a potem w planeswalkera. Ot, cała filozofia ;]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shinji dnia Czw 18:01, 22 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SKRLEVY
Przybysz



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dabrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 21:37, 25 Paź 2009    Temat postu:

na całe szczęście mam przywracarki z grave Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shinji
All Inclusive



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 16:46, 29 Paź 2009    Temat postu:

Jako, iż pojawiło się parę nowych twarzy w szenwaldowskim świecie Magica wpadłem na pomysł 'poradnika' dla nowicjuszy. Przedstawię tutaj jak wygląda tura, najważniejsze pojęcia, wstępne zasady. Może wydawać się to wszystko banalne, ale dla nowego gracza na pewno się sprzyda. Very Happy

Na pierwszy strzał pójdą najprostsze i zarazem najważniejsze hasła M:tG. Zaczynajmy.

Deck, talia, biblioteka - zbiór minimum 60 kart, którymi gramy. Bez tego się nie da. Razz Oczywiście, 60 kart jest ustalone tylko w formatach turniejowych. Jeśli lubisz, możesz grać 40 kartami, ale masz mniejsze możliwości. W MtG NIE MA maksymalnej liczby kart w talii. Dopóki jesteś w stanie potasować samodzielnie swój deck, możesz nim grać. Ale równa 60 jest najlepszym rozwiązaniem.

Land - lądy, to karty, które zazwyczaj służą nam za źródło many, potrzebnej do rzucenia karty. Jest parę typów landów, najczęstsze to zwykłe Basic Landy: Island, Moutain, Forest, Swamp i Plains. Występują jeszcze landy, które produkują np. więcej many, służą za kreturki, itp. Możemy wrzucać tylko jeden land na turę!

Spell - każda karta w Magicu, która nie jest landem, jest spellem, czyli czarem.

Player - to akurat logiczne, player to gracz. Jest jednak różnica między playerem, a opponentem (przeciwnikiem). Np. karta 'Target player discards two cards' różni się od 'Target opponent discards two cards' tym, że player to także Ty, więc możesz efektem czaru wybrać siebie. Szalone, ale w niektórych deckach się przydaje. Wiwat 'UG Madness' Wink

Sorcery - czar, który możemy użyć tylko w swoich głównych fazach.

Instant - czar, który możemy zagrać kiedy mamy priorytet, nawet podczas walki czy tury przeciwnika.

Creature - kreaturka. Posiadają wartość Power/Toughness, czyli atak i wytrzymałość. Możemy je zagrywać tylko podczas swoich głównych tur (main phase). Kreaturka, która dopiero weszła na pole bitwy nie może atakować ani używać swych zdolności, gdyż ma Summoning Sickness. Możemy ją wykorzystać dopiero w naszej następnej turze. Nie dotyczy to kreaturek ze zdolnością Haste.

Mana Cost - koszt czaru. Tyle ile zapisane w prawym górnym rogu karty, tyle musimy zapłacić many Wink Np. [link widoczny dla zalogowanych]. Płacimy dwie zielone many + jedną jakąkolwiek, np. trzecią zieloną czy czarną jeśli mamy taką na stanie.

Póki co, myślę, że to starczy. Będę aktualizował jeszcze ten temat, więc co najważniejsze, będzie wypisane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mace
Przybysz



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Czw 20:42, 29 Paź 2009    Temat postu:

oo coś już wiem. mogę zaczynać grać. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shinji
All Inclusive



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 13:58, 01 Lis 2009    Temat postu:

Oczywiście, że już możesz! W środę i piątek potrenuję jeszcze początkujących Wink

2 część poradnika dla nowicjuszy.

Wygląd tury.

Tura składa się z paru faz, etapów, nazwij jak chcesz. Są to kolejno:
~Untap Step - faza odtapowywania, wszystko się 'obraca' z powrotem do swojej standardowej pozycji.
~Upkeep Step - faza, w której gracze zdobywają priorytet, zagrywane zdolności idą na stos. (co to stos, wytłumaczę w środę/piątek Razz )
~Draw Step - faza dociągania karty.
~Main Phase - 1 faza główna, podczas której aktywny gracz używa swoich spelli, gracz nieaktywny jedynie instanty. Wrzucamy 1 land na turę.
~Beginning of Combat Step - po prostu początek tury walki, jeszcze nic się nie dzieje, oprócz zagrywanych instantów i zdolności.
~Declare Attackers Step - wyznaczanie atakujących kritek. Zapamiętajcie, nasze kreaturki nie atakują potworów wroga, tylko jego samego. Zagrywamy tutaj zdolności i instanty.
~Declare Blockers Step - faza, podczas której przeciwnik wybiera kreatury blokujące. Również tutaj można rzucać instanty i korzystać z ability.
~Combat Damage Step - faza rozdzielania obrażeń. Gdy coś umiera, schodzi na cmentarz.
~End of Combat Step - koniec fazy walki, wszystkie kreaturki i planeswalkerzy wychodzą z walki.
~Main Phase - druga faza główna, nie różniąca się od swojej poprzedniej.
~End of Turn Step - Ostatnia szansa graczy na wykonanie jakiejś akcji.
~Cleanup Step - Koniec tury, wszystkie znaczniki obrażeń są usuwane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mace
Przybysz



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Nie 14:45, 01 Lis 2009    Temat postu:

I co z tym Duelem?? co tam jest ciekawego a co juz nie przydatne?? A Garruka i Liliane zostawić do tego Junda czy lepiej sprzedać a za kase kupić jakieś karty?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shinji
All Inclusive



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 15:46, 01 Lis 2009    Temat postu:

Ogólnie to te planeswalkery mają swoją cenę, Garruk 40zł a Liliana 20-25, ale... Garruk by Ci się sprzydał, Liliana - tu bym się zastanawiał, jakoś nie widzę jej wykorzystania w Jundzie.

Mam listę tych decków, kiedy będzie Ci pasować, siądziemy do stolika i zrobimy co się tylko da z tymi kartami. ^^


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mace
Przybysz



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Nie 18:27, 01 Lis 2009    Temat postu:

aha tak tez myślałem patrząc na jego zdolności. A liliane sprzedam temu gościowi młodemu za 25 moze jeszcze jakies karty sprzedam jeśli mam jakieś wartościowe i złoże decka którym będę mógł zagrać nawet na turnieju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SKRLEVY
Przybysz



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dabrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 0:09, 04 Lis 2009    Temat postu:

jak się wstrzymasz to nie zaprzeczam czy ja bym nie kupił lilliany to zależy jak się potoczą sprawy z moim nowym mono blackiem ;d

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mace
Przybysz



Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DG

PostWysłany: Czw 0:56, 05 Lis 2009    Temat postu:

no ok jak co to w piątek będę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Smash_PL
Przybysz



Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Pią 21:46, 11 Gru 2009    Temat postu:

shinji i co to juz koniec twoich poradnikow ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shinji
All Inclusive



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 0:45, 14 Gru 2009    Temat postu:

Nie, to nie koniec, nie bój się. Po prostu teraz lepiej jest Wam tłumaczyć zasady karta po karcie, a nie zrobie tu poradnika na ponad 10 tysięcy kart. ;]
Jak znajdę więcej czasu to coś nabazgram.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shinji
All Inclusive



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 12:48, 19 Gru 2009    Temat postu:

Nowy dodatek, Worldwake, który premierę ma mieć w lutym, przyniesie parę nowych, ciekawych kart. Póki co Wizardsi pokazali jedną, za to JAKĄ. Nowy planeswalker, druga wersja Jace'a Beleren. Oto i on:



Piękna grafika, udała im się moim zdaniem :]

A co do jego zdolności:
+2 Patrzysz na kartę na wierzchu talii wybranego gracza. Możesz ją położyć pod spód talii tego gracza.
0 Dociąg 3 kart, potem 2 karty z ręki kładziesz na wierzch swojej talii.
-1 Przywracasz wybraną kreaturkę na rękę właściciela.
-12 Biblioteka wybranego gracza zostaje usunięta poza grę, potem ten gracz robi sobie bibliotekę z tego co miał na ręce.

Jak miał pustą rękę, koniec. ;D
Sam w sobie jest potężny, ale czy jego ostatnia zdolność będzie odpalana często? Nie sądze. ;] Jakieś opinie o nowej karcie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Smash_PL
Przybysz



Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Sob 12:55, 19 Gru 2009    Temat postu:

ech taki miałem piękny sen ;p w boosterze mi sie trafiło 40 kart Very Happy
zdolność -12 jest bardzo dobra ale to chyba wiadome ze przy tej zdolnosci przeciwnik bedzie atakowal planswalkera a nie playera


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shinji
All Inclusive



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 13:27, 19 Gru 2009    Temat postu:

Dlatego trzeba będzie go chronić za wszelką cenę. Noss już upatrzył sobie miejsce dla niego w swoim decku. ;D A nawet te jego pierwsze zdolności są całkiem w porządku. Więcej kart z nowego dodatku będzie pokazane 18 stycznia, z tego co pamiętam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Strefa Tarota Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin