|
Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Shinji
All Inclusive
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 17:57, 22 Paź 2009 Temat postu: Problem z zasadami? Nie wiesz jakie działanie ma dana karta? |
|
|
Wal śmiało! Jakoś postaram się logicznie (huh?) wytłumaczyć. Można też przedstawić przykład sytuacji na battlefieldzie, damy radę wytłumaczyć
Dla przykładu, dzisiaj parę osób mnie pytało jak wygląda sytuacja spalarek typu Fireball vs. planswalker. Otóż prezentuje się to tak, że odpalamy tegoż Fireballa w naszego opponenta, a gdy dmg ma być przydzielony, mówimy, iż nasz spell idzie w planeswalkera.
Przykład w praktyce:
Mam na ręce [link widoczny dla zalogowanych] i manę by jej użyć, opp ma na stole [link widoczny dla zalogowanych] (sorry Levy ), tapnięcie 1 many za [link widoczny dla zalogowanych], wybranie targetu (opponent), przeciwnik nie zagrywa żadnej kontry, także spell wchodzi, w tym momencie oznajmiam, że 2 dmg z mojego spella targetuję w [link widoczny dla zalogowanych], proste. Bolesne. Przyjemne. ;]
Także madżikowcy, instant dmg w plajera, a potem w planeswalkera. Ot, cała filozofia ;]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Shinji dnia Czw 18:01, 22 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
SKRLEVY
Przybysz
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dabrowa Górnicza
|
Wysłany: Nie 21:37, 25 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
na całe szczęście mam przywracarki z grave
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Shinji
All Inclusive
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 16:46, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Jako, iż pojawiło się parę nowych twarzy w szenwaldowskim świecie Magica wpadłem na pomysł 'poradnika' dla nowicjuszy. Przedstawię tutaj jak wygląda tura, najważniejsze pojęcia, wstępne zasady. Może wydawać się to wszystko banalne, ale dla nowego gracza na pewno się sprzyda.
Na pierwszy strzał pójdą najprostsze i zarazem najważniejsze hasła M:tG. Zaczynajmy.
Deck, talia, biblioteka - zbiór minimum 60 kart, którymi gramy. Bez tego się nie da. Oczywiście, 60 kart jest ustalone tylko w formatach turniejowych. Jeśli lubisz, możesz grać 40 kartami, ale masz mniejsze możliwości. W MtG NIE MA maksymalnej liczby kart w talii. Dopóki jesteś w stanie potasować samodzielnie swój deck, możesz nim grać. Ale równa 60 jest najlepszym rozwiązaniem.
Land - lądy, to karty, które zazwyczaj służą nam za źródło many, potrzebnej do rzucenia karty. Jest parę typów landów, najczęstsze to zwykłe Basic Landy: Island, Moutain, Forest, Swamp i Plains. Występują jeszcze landy, które produkują np. więcej many, służą za kreturki, itp. Możemy wrzucać tylko jeden land na turę!
Spell - każda karta w Magicu, która nie jest landem, jest spellem, czyli czarem.
Player - to akurat logiczne, player to gracz. Jest jednak różnica między playerem, a opponentem (przeciwnikiem). Np. karta 'Target player discards two cards' różni się od 'Target opponent discards two cards' tym, że player to także Ty, więc możesz efektem czaru wybrać siebie. Szalone, ale w niektórych deckach się przydaje. Wiwat 'UG Madness'
Sorcery - czar, który możemy użyć tylko w swoich głównych fazach.
Instant - czar, który możemy zagrać kiedy mamy priorytet, nawet podczas walki czy tury przeciwnika.
Creature - kreaturka. Posiadają wartość Power/Toughness, czyli atak i wytrzymałość. Możemy je zagrywać tylko podczas swoich głównych tur (main phase). Kreaturka, która dopiero weszła na pole bitwy nie może atakować ani używać swych zdolności, gdyż ma Summoning Sickness. Możemy ją wykorzystać dopiero w naszej następnej turze. Nie dotyczy to kreaturek ze zdolnością Haste.
Mana Cost - koszt czaru. Tyle ile zapisane w prawym górnym rogu karty, tyle musimy zapłacić many Np. [link widoczny dla zalogowanych]. Płacimy dwie zielone many + jedną jakąkolwiek, np. trzecią zieloną czy czarną jeśli mamy taką na stanie.
Póki co, myślę, że to starczy. Będę aktualizował jeszcze ten temat, więc co najważniejsze, będzie wypisane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mace
Przybysz
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DG
|
Wysłany: Czw 20:42, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
oo coś już wiem. mogę zaczynać grać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Shinji
All Inclusive
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Nie 13:58, 01 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Oczywiście, że już możesz! W środę i piątek potrenuję jeszcze początkujących
2 część poradnika dla nowicjuszy.
Wygląd tury.
Tura składa się z paru faz, etapów, nazwij jak chcesz. Są to kolejno:
~Untap Step - faza odtapowywania, wszystko się 'obraca' z powrotem do swojej standardowej pozycji.
~Upkeep Step - faza, w której gracze zdobywają priorytet, zagrywane zdolności idą na stos. (co to stos, wytłumaczę w środę/piątek )
~Draw Step - faza dociągania karty.
~Main Phase - 1 faza główna, podczas której aktywny gracz używa swoich spelli, gracz nieaktywny jedynie instanty. Wrzucamy 1 land na turę.
~Beginning of Combat Step - po prostu początek tury walki, jeszcze nic się nie dzieje, oprócz zagrywanych instantów i zdolności.
~Declare Attackers Step - wyznaczanie atakujących kritek. Zapamiętajcie, nasze kreaturki nie atakują potworów wroga, tylko jego samego. Zagrywamy tutaj zdolności i instanty.
~Declare Blockers Step - faza, podczas której przeciwnik wybiera kreatury blokujące. Również tutaj można rzucać instanty i korzystać z ability.
~Combat Damage Step - faza rozdzielania obrażeń. Gdy coś umiera, schodzi na cmentarz.
~End of Combat Step - koniec fazy walki, wszystkie kreaturki i planeswalkerzy wychodzą z walki.
~Main Phase - druga faza główna, nie różniąca się od swojej poprzedniej.
~End of Turn Step - Ostatnia szansa graczy na wykonanie jakiejś akcji.
~Cleanup Step - Koniec tury, wszystkie znaczniki obrażeń są usuwane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mace
Przybysz
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DG
|
Wysłany: Nie 14:45, 01 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
I co z tym Duelem?? co tam jest ciekawego a co juz nie przydatne?? A Garruka i Liliane zostawić do tego Junda czy lepiej sprzedać a za kase kupić jakieś karty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Shinji
All Inclusive
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Nie 15:46, 01 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ogólnie to te planeswalkery mają swoją cenę, Garruk 40zł a Liliana 20-25, ale... Garruk by Ci się sprzydał, Liliana - tu bym się zastanawiał, jakoś nie widzę jej wykorzystania w Jundzie.
Mam listę tych decków, kiedy będzie Ci pasować, siądziemy do stolika i zrobimy co się tylko da z tymi kartami. ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mace
Przybysz
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DG
|
Wysłany: Nie 18:27, 01 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
aha tak tez myślałem patrząc na jego zdolności. A liliane sprzedam temu gościowi młodemu za 25 moze jeszcze jakies karty sprzedam jeśli mam jakieś wartościowe i złoże decka którym będę mógł zagrać nawet na turnieju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
SKRLEVY
Przybysz
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dabrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 0:09, 04 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
jak się wstrzymasz to nie zaprzeczam czy ja bym nie kupił lilliany to zależy jak się potoczą sprawy z moim nowym mono blackiem ;d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mace
Przybysz
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DG
|
Wysłany: Czw 0:56, 05 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
no ok jak co to w piątek będę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Smash_PL
Przybysz
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Znienacka
|
Wysłany: Pią 21:46, 11 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
shinji i co to juz koniec twoich poradnikow ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Shinji
All Inclusive
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 0:45, 14 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Nie, to nie koniec, nie bój się. Po prostu teraz lepiej jest Wam tłumaczyć zasady karta po karcie, a nie zrobie tu poradnika na ponad 10 tysięcy kart. ;]
Jak znajdę więcej czasu to coś nabazgram.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Shinji
All Inclusive
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Sob 12:48, 19 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Nowy dodatek, Worldwake, który premierę ma mieć w lutym, przyniesie parę nowych, ciekawych kart. Póki co Wizardsi pokazali jedną, za to JAKĄ. Nowy planeswalker, druga wersja Jace'a Beleren. Oto i on:
Piękna grafika, udała im się moim zdaniem :]
A co do jego zdolności:
+2 Patrzysz na kartę na wierzchu talii wybranego gracza. Możesz ją położyć pod spód talii tego gracza.
0 Dociąg 3 kart, potem 2 karty z ręki kładziesz na wierzch swojej talii.
-1 Przywracasz wybraną kreaturkę na rękę właściciela.
-12 Biblioteka wybranego gracza zostaje usunięta poza grę, potem ten gracz robi sobie bibliotekę z tego co miał na ręce.
Jak miał pustą rękę, koniec. ;D
Sam w sobie jest potężny, ale czy jego ostatnia zdolność będzie odpalana często? Nie sądze. ;] Jakieś opinie o nowej karcie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Smash_PL
Przybysz
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Znienacka
|
Wysłany: Sob 12:55, 19 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
ech taki miałem piękny sen ;p w boosterze mi sie trafiło 40 kart
zdolność -12 jest bardzo dobra ale to chyba wiadome ze przy tej zdolnosci przeciwnik bedzie atakowal planswalkera a nie playera
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Shinji
All Inclusive
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Sob 13:27, 19 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Dlatego trzeba będzie go chronić za wszelką cenę. Noss już upatrzył sobie miejsce dla niego w swoim decku. ;D A nawet te jego pierwsze zdolności są całkiem w porządku. Więcej kart z nowego dodatku będzie pokazane 18 stycznia, z tego co pamiętam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|