|
Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MSKPL
Wiedźmin
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pią 23:51, 22 Paź 2010 Temat postu: [Sesja] Feudalism |
|
|
Kość przeznaczenia się potoczyła i na tron Królweski zasiadł Adam I,
Mapa Polityczna (Symbol Zamku - Stolica):
[link widoczny dla zalogowanych]
Mapa Geograficzna [symbole i kolory oznaczają PRZEWAGĘ danego terenu w dzielnicy)(Ciemny zielony: Lasy, Jasny zielony: Wyżyny, Żółty: Niziny, Szary: Góry, Biały: Teren niezbadany)
[link widoczny dla zalogowanych]
Oto mapa Królestwa (Zaznaczonego na pomarańczowo na dużej mapie Królestw) z podziałem wasalnym.
[link widoczny dla zalogowanych]
KRÓL Adam I: Pomarańczowy
Lesław z Kalinowa herbu Bażant: Czerwony
KANCLERZ Władysław Radziburz herbu Korab: Zielony
MARSZAŁEK Pelhrim herbu Gryf:
Błękitny
DORADCA Maksymilian Czerniawski: Ciemny Niebieski
Sir Siben : Żółty
DORADCA Bogdan Wieniawa Długoszowski : Szary
Ludwik Skrzypiec: Różowy
Piotr Herman: Fioletowy
Marszałek: wiadaomo, rządzi armią w razie wojny, jeśli król nie dowodzi...
Doradca: z nim król zwykł przedyskutowywać sprawy zanim zwoła ogólną naradę która odbywać się możę co 4 tury.
Kanclerz: Odpowiada głownie za stosunki międzynarodowe i po części za integralność panśtwa.
Mistrz Szpiegów : dla bezpieczeństwa królestwa nie ujawniamy kto nim jest
Każdy z graczy rozpoczyna z zamkiem, początkowymi surowcami i strażą przyboczną.
Straż przyboczna to jednostka która jest odpowiedzialna za likwidowanie zagrożenia kierowanego wobec danego gracza, (innymi słowy im lepsza tym trudniej innym nas zabić)
Każdy z graczy może w ciagu tury zrobić 6 akcji + Rozbudowa siedziby i przemieszczenie armii (o ile się nią dowodzi), Każda akcja to wysłanie Posłańca, tura trwa tydzień i w zależności co zostało im przydzielone tak długo nie będą dostępni, jeśli muszą przejechać pół kraju to może ich niebyć nawet 4 tury...
Możliwe akcje do przeprowadzenia za pośrednictwem posłańców:
- Zabiegi Dyplomatyczne (listy, proźby, mariaże)
- Rozbudowywanie i Rozwój Włości (tereny po za zamkiem, sąsiednie ziemie należące do nas, (koszt zamieszczam poniżej))
- Handel
- Wydawanie poleceń dowódcą armii (np. z naszej sąsiedniej prowincji)
Dodatkowo każdy ma na początku jednego Szpiega (w jego kwalifikacje wchodzą: Szpiegostwa, Zabójstwa, Kłamstwa Dyplomatyczne, Sabotaże i inne tym podobne, aczkolwiek trzeba będzie w niego trochę zainwestować.)
Szpiega można urzyć raz na 4 tury, jeśli szpieg zginie to należy zainwestować w nowego. Jeśli zaś zostaje złapany to MG rzuca test czy wydał zleceniodawcę... Radzę się modlić żeby nie bo szpiegowi przeciwnika może się udać...
Dostęp do nowych technologii zależy tylko i wyłącznie od króla, Nie są to konkretne technologie ale rozwój techniki (podobny do europy universalis) czyli: Tech. Lądowa, Tech. Morska, Handel, Infrastruktura, "Nauka, Sztuka Religia," (nauka i sztuka odpowiada za odkrywanie "dodatkowych technologii" związanych z tymi dziedzinami, które mają zwykle wpływ na zadowolenie społeczeństwa oraz pogląd sąsiadów na nasze państwo)
Ok, teraz wstępne "doktryny" królestwa:
- Czynsz i Danina raz w Miesiącu, na jego początku (Surowce przychodzą do magazynów co 4 tury.)
- Czynsz i Danina dla króla w wysokości 40% dochodów (Żywność, Drewno, Ruda, sami decydujecie czy płacicie czy nie...)
- Brak Armii Stałej (aby powołać, należy przeprowadzać mobilizacje przez min. 2 tury)
- Beneficjum za urzędy (Marszałek 3% jak pokój / 10% jak wojna ; Kanclerz: 5% ; Doradca 3% ; Mistrz Szpiegów 5%
- Dziedziczność Rodowa: (Dziedziczy następca (czyli ten sam gracz), w razie jego braku i śmierci naturalnej króla: Tytuł obejmuje Kanclerz, w razie śmierci nagłej, bez następcy: król wybierany przez Elekcję Wasalną)
- Brak Religii Państwowej (przyjmijmy religie naszego świata, żeby nie było komplikacji... Spokojnie gdzieś walniemy drugą Jerozolimę, będą krucjaty ;D)
- Zmniejszenie czynszu i daniny na czas wojny do 20% : (tyczy się wasali którzy mają prowincje przygraniczne z państwem/państwami które mają z wami wojnę )
- Demilitaryzacja na ziemaich królewskich: (żadnej armii wasalnej (po za królewską) nie wolno przebywać na terenie ziem królewskich bez zgody króla, wkroczenie armii na te tereny jest traktowane jak zdrada)
Drzewko Rozwoju na dzień dzisiejszy - Koszt
- Zbrojownia ([Z]łoto: 200, [D]rewno: 150, [R]uda: 50) (1 tura)
- Koszary ([Z]: 200, [D]: 300, [R]: 150) (2 tury)
- Miasteczko ([Z]: 300, [D]: 400, [R]: 150) (4 tury)
- System Posterunków Granicznych ([Z]: 400, [D]: 500, [R]: 250) (6 tur)
- Rynek ([Z]: 300, [D]: 200, [R]: 250) (2 tury)
- Kościół ([Z]: 500, [D]: 300, [R]: 150) (8 tur)
Ok, każdy z was dostanie w przeciągu 20-30 min. na PW. "Raport Kasztelana" - czyli co i jak się w waszych włościach dzieje... Acha i każdy z graczy musi mi napisać na której prowincji stoi jego kasztel, czyli prowincja główna.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Sob 0:55, 23 Paź 2010, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
damex95
Łowca Czarownic
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DG
|
Wysłany: Sob 9:47, 23 Paź 2010 Temat postu: Re: [Sesja] Feudalism |
|
|
MSKPL napisał: | KRÓL Adam I: Pomarańczowy
Lesław z Kalinowa herbu Bażant: Czerwony
KANCLERZ Władysław Radziburz herbu Korab: Zielony
MARSZAŁEK Pelhrim herbu Gryf: Błękitny
DORADCA Maksymilian Czerniawski: Ciemny Niebieski
Sir Siben : Żółty
DORADCA Bogdan Wieniawa Długoszowski : Szary
Ludwik Skrzypiec: Różowy
Piotr Herman: Fioletowy |
Król pragnie zaznaczyć iż jego wybór był całkowicie przypadkowy, ponieważ nie wiem kto kim gra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pingwin9314
Łowca Czarownic
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wojkowice Kościelne
|
Wysłany: Sob 12:43, 23 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Przynajmniej my wiemy kto jest królem:]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Sob 13:16, 23 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Trochę klimatu dowcipnego
http://www.youtube.com/watch?v=gNgoxopHcnw&feature=related
Wymagana znajomość angielskiego.
Aczkolwiek proszę zobaczyć 3:55-4:10
"Śmierć mogła przyjść z rąk nieznajomego"
Czy też 4:10-4:20
"Lub też z rąk bliskich przyjaciół"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Sob 13:17, 23 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pingwin9314
Łowca Czarownic
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wojkowice Kościelne
|
|
Powrót do góry |
|
|
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Sob 19:24, 23 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Przyznam, że nigdy Polskich napisów do tego nie szukałem. Znam wystarczająco dobrze angielski, aby to oglądać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Sob 19:25, 23 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotras_Binias
All Inclusive
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:28, 23 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
prośba do Maćka, ponumeruj prowincje albo nadaj im nazwy (mała edycja) ja też czekam na odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piotras_Binias dnia Sob 19:33, 23 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Sob 19:32, 23 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Prośba do Maćka: Wejdź wreszcie na gg, bo parę pytań ci zadałem na gg i doczekać się odpowiedzi nie mogę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Raziel_Sh.
Adept
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: D.G.
|
Wysłany: Nie 1:36, 24 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Maciej kazał przekazać, że nie będzie go aż do poniedziałku. Będzie wtedy w Szeniu. Sprawy rodzinne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MSKPL
Wiedźmin
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 8:13, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Dobra, na chwilę obecną posłańcy wyruszyli od:
- KRÓLA
- Lesława z Kalinowa herbu Bażant
- KANCLERZA Władysława Radziburza herbu Korab
- DORADCY Maksymiliana Czerniawskiego
- Piotra Hermana
- DORADCY Bogdana Wieniawę Długoszowskiego
czekamy na:
- Sir Siben'a
- Ludwika Skrzypca
- MARSZAŁKA Pelhrima herbu Gryf
Cóż... Bienio zasugerował ponumerowanie albo nadanie nazw prowincją... Jeśli chodzi o nazwy możecie nadać je sami, a co do numerów, patrząc na to że 5 graczy wykonało tury opierając się na nazwach kierunków geograficznych to zastanawiam się czy numeracja jest potrzebna... A co do nazw to proszę bardzo. Część z was w "historiach" pisała "z ..." (np. "z Zadupia") więc nazw sam nie wstawiam. Sami możecie nadać swoim ziemią "nazwy"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Pon 12:46, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
MSKPL
Wiedźmin
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 12:06, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
DOBRA, DO ŚRODY CHCIAŁBYM ABY KAŻDY "NAZWAŁ" SWOJE PROWINCJE, TAK BY W PRZYSZŁOŚCI MOŻNA BYŁO OBEJŚĆ SIĘ BEZ EWENTUALNYCH POMYŁEK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 12:37, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Owszem, wykonało.
Ale głupio brzmiało, gdy pisałem "Jako, że w północnej części niebieskiego królestwa, itd"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotras_Binias
All Inclusive
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:13, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
albo różowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pingwin9314
Łowca Czarownic
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wojkowice Kościelne
|
Wysłany: Pon 15:51, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
No to fajnie wszyscy już wiedzą jakimi częściami kraju dowodzicie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MSKPL
Wiedźmin
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 20:34, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
UWAGA UWAGA! BĘDĄ WPROWADZANE PEWNE ZMIANY DO GRY, TAK WIĘC WSZYSCY CI KTÓRZY JUŻ "WYSŁALI POSŁAŃCÓW" BĘDĄ MUSIELI ZROBIĆ CZEŚĆ SPRAW, KONKRETNIE BUDOWANIE, JESZCZE RAZ. LISTA ZMIAN ZOSTANIE TU UMIESZCZONA W PRZECIĄGU KILKU GODZIN, DZIĘKUJE ZA UWAGĘ.
Lista zmian.
1. Żywność.
- DANINA I CZYNSZ dotyczące żywności tyczą się 40% ZBIORÓW COROCZNYCH Z PÓL.
- żywność zamieniona z setek na jednostki oznaczające stany spichlerza. "1" oznacza że w spichlerzu jest żywności na 1 tydzień dla jednej prowincji.
- w Prowincjach Górskich (nie licząc pól) gromadzi się 0,5 żywności na turę. (se pasom barany na hali! HEY!)
- w Prowincjach Leśnych (nie licząc pól) gromadzi się 1 żywności na turę. (grzyby, owoce, gumi-jago... eeee to ostatnie skreślić )
- W Prowincjach Wyżynnych i Nizinnych gromadzi się 2 żywności na turę. (krowa, krowa, krowa, owca, owca, owca, świnia, katapulta, świnia, świnia... Zaraz? Katapulta? aaa to tylko imię Psa )
- Prowincje z "małymi" i "dużymi" polami gromadzą z początkiem jesieni tzw. KUMULACJĘ żywności, czyli wielkie zbiory tj. Małe pole: 40 (nie licząc wpływów czynników i "eventów") Duże pole: 120
- UWAGA TEST 2! KAŻDY NOWY BUDYNEK (NIE LICZĄC OBRONNYCH FORTYFIKACJI) PODNOSI ZUŻYCIE ŻYWNOŚCI O 0,5 W DANEJ PROWINCJI
Przykład.
gracz mający 3 prowincje: leśną, wyżynną i górniczą. nie licząc pól zbiera w tygodniu 3,5 jednostek żywności, co oznacza że po odliczeniu "konsumpcji" zostaje im dochód w wysokości 2 jednostek na MIESIĄC.
2. Surowce pozostałe.
- Ruda
- Z kopalnią startują tylko prowincje górskie.
- Na Wyżynach i Nizinach można wydobywać RUDĘ tylko po PRZEPROWADZENIU WYPRAWY GEOLOGICZNEJ (Złoto: 200), po znalezieniu złoża, należy wybudować KOPALNIĘ (Drewno: 150).
- Każda kopalnia, niezależnie od terenu zbiera 200 rudy co turę o ile prowincje nie głodują! po czterech turach z danej kopalni otrzymuje się końcowy zysk, 800 rudy, z którego oddajemy 40% Królowi.
- Każda kopania może zostać rozbudowana PO OSIĄGNIĘCIU ODPOWIEDNIEGO POZIOMU TECHNOLOGICZNEGO
- Drewno
- Z Tartakiem startują tylko Prowincje Leśne
- Każdy Tartek, zbiera 250 drewna co turę o ile prowincje nie głodują! po czterech turach z danego tartaku otrzymuje się końcowy zysk, 1000 drewna, z którego oddajemy 40% królowi
- Każdy tartak może zostać rozbudowany PO OSIĄGNIĘCIU ODPOWIEDNIEGO POZIOMU TECHNOLOGICZNEGO.
- Towar
- Towar produkuje "Cech Rzemieślników" który możemy wybudować w Mieście. Z 5 jednostek rudy i 10 jednostek drewna powstaje 10 jednostek towaru.
- Towar potrzebny nam jest do rozbudowywania niektórych częsci miasta, Towar możemy również sprzedać za Pieniądze na RYNKU.
- Możemy w każdej chwili wstrzymać produkcję towaru.
- Złoto
- Złoto zbieramy z podatków bądź handlu.
- Aby zwiększyć podatki, należy wybudować Urząd Poborcy Podatkowego w Mieście.
- Standardowo zgarniane będą podatki w wysokości 200 ZŁOTA na Miesiąc za każdą prowincję.
- Miasto podnosi zyski podatkowe o 100 w danej prowincji.
3. Szpiedzy.
- Każdy szpieg potrafi w tym momencie wykonać jedną z niżej wymienionych akcji:
- Oszustwo dyplomatyczne (np. szpieg może podrobić list z pieczęcią i podpisem króla danego kraju, który zawiera obelgi, a potem wysłać do króla którego szpieguje)
- szpiegostwo dyplomatyczne (sprawdza stosunki kraju z innymi, oraz umowy polityczne)
- Kontrwywiad (stara się wyszukać gdzie aktualnie znajdują się szpiedzy danego kraju)
Może się nauczyć również innych akcji:
- szpiegostwo wojskowe (zaczyna rozpoznanie sił w danym kraju, od położenia po siłę i skład armii, ale wiąże się z tym ryzyko, (np. kraj ma 3 armie, 1 tura - wykryto jedną armie, 2 tura - wykryto jej siłę i skład, 3 tura - wykryto drugą armie... itd. )co turę ryzyko złapania szpiega się zwiększa)(Należy wybudować Koszary, Zbrojownię, + 1000 ZŁOTA.)
- szpiegostwo ekonomiczne (wyszukuje najbardziej dogodne miejsce na sabotaż)(Należy wybudować Rynek, oraz Gospodę, w Mieście + 800 Z.)
- Sabotaż (wiadomo... np. niszczy ważną dla królestwa kopalnie)(Należy wybudować Warsztat Oblężniczy (zamek) i Dom Architekta (miasto) + 800 Z.)
- Zabójstwo (im wyższa rangą osoba tym trudniej, zaczynając od Wasali, przez ród królewski, kończąc na królu.)(należy wybudować gildię Zabójców + 2500 Z.)
Tak więc jak na razie każdy dostanie na PW nową tabelkę z początkowymi zasobami, oraz przychód i zużycie danego surowca.
Proszę o ponowne wysłanie informacji z poleceniami dla posłańców. wystarczą same dotyczące budowania.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MSKPL dnia Pon 23:48, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|