CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pią 22:23, 11 Gru 2009 Temat postu: 14 IX 1939 - Bitwa nad Bzurą - faza II, wersja Overlord |
|
|
_______________________________________Bitwa nad Bzurą - faza II - 14 września 1939 _______________________________________
Korzystając ze scenariusza Smasha i Baggy'ego pt. Bitwa pod Łowiczem, stworzyli Finek i Maciek
Tło historyczne:
W II fazie gen. dyw. Tadeusz Kutrzeba zdecydował o ataku w kierunku Skierniewic. Natarcie miała wykonać Armia "Pomorze" pod dowództwem gen. dyw. Władysława Bortnowskiego (skład: 26. Dywizja Piechoty; GO gen. Bołtucia: 4 DP, 16 DP). Pod osłoną natarcia na Skierniewice, pozostałe siły Armii Poznań miały się przegrupować: Grupa Operacyjna (GO) gen. Abrahama (Wielkopolska Brygada Kawalerii, Podolska Brygada Kawalerii) nad dolną Bzurę; Grupa Operacyjna gen. Knoll-Kownackiego ) na podstawy wyjściowe do natarcia w rejonie Sochaczewa - doszło wtedy do 2,5 dniowej bitwy o Sochaczew, który stał się kluczowy dla powodzenia tej fazy operacji. 14 września GO Bołtucia musiała ponownie zaatakować, opuszczony dzień wcześniej, a teraz silnie obsadzony przez Niemców Łowicz. W krwawych walkach oddziałom tym udało się sforsować Bzurę i zagrozić niemieckim pozycjom. Całkowitą tragedią zakończył się natomiast atak 26 DP na wschód od Łowicza. Rozwijające się pod ciężkim niemieckim ogniem natarcie zostało wstrzymane w godzinach południowych na rozkaz gen. Bortnowskiego, na podstawie niesprawdzonych informacji o marszu niemieckich oddziałów pancernych w rejon Sochaczewa. Cała 26 DP wraz z częścią 16 DP odpłynęła na północny brzeg Bzury, ponosząc niewspółmierne i niepotrzebne straty w ludziach i uniemożliwiając oddziałom Bołtucia sukces w rejonie Łowicza. Pod koniec dnia gen. Bortnowski wydał kolejny, nie konsultowany z gen. Kutrzebą, defensywny rozkaz o odwrocie całości sił Armii Pomorze na lewy brzeg Bzury.
Pole walki jest ustawione, linie bitewne są wyrysowane, Ty dowodzisz. Reszta jest historią.
Wprowadzenie:
Dowódca Osi:
Weź 7 kart dowodzenia
Przez najbliższe 3 kolejki dobierasz 3 karty
Dowódca Polski:
Weź 8 kart dowodzenia
Zaczynasz grę
Warunki zwycięstwa:
12 medali
Zasady specjalne:
-Polskie jednostki specjalne to kawaleria. Oprócz standardowych zasad kawalerii, wycofująca się kawaleria może wycofać się przy 1 lub 2 flagach o 2 lub 3 pola, o ile teren nie ogranicza ruchu. W takim przypadku kawaleria musi wycofać się o tyle pól, ile wyrzucono przeciw niej flag.
-Polska piechota oznaczona gwiazdą posiada heroicznego dowódcę (może ignorować 1 flagę, walczy z dodatkową kością. W przypadku zniszczenia jednostki należy rzucić 2 kośćmi. Jeżeli nie zostanie wyrzucona przynajmniej 1 gwiazda, dowódcę należy przenieść do najbliższej jednostki piechoty.).
-Niemieckie oddziały specjalne to piechota zmotoryzowana.
-Ciężarówki to niemieckie ciężarówki zaopatrzeniowe.
-Niemiecka piechota w Piątku posiada moździerze. Stosuje się do niej większość zasad piechoty, jednak nie mogą atakować po ruchu i nie mogą używać "Zajęcia terenu". Jednak jednostka nie musi mieć pola widzenia, aby atakować wroga i ignoruje wszystkie ograniczenia terenowe odnośnie liczby kości ataku.
-Pociąg Niemiecki wiezie 2 jednostki piechoty (1 zmotoryzowana). Na każdej ze stacji może wyładować 1 oddział piechoty.
-Jeżeli Polacy kontrolują więcej pól Piątku od Niemców, otrzymują 1 tymczasowy medal.
-Strona, która kontroluje więcej pól Łowicza, otrzymuje 1 tymczasowy medal.
-Jeżeli jednostka niemiecka kontroluje pole obok Zabostowa, strona niemiecka otrzymuje 1 tymczasowy medal.
-Jeżeli jednostka polska kontroluje stację Bednary, strona polska otrzymuje 1 tymczasowy medal.
-Obóz na środku planszy, oznaczony gwiazdą, to niemiecki sztab polowy. W przypadku zajęcia pola przez polską jednostkę, Polacy otrzymują 1 medal, a sztab polowy zdejmuje się z planszy. Dodatkowo marszałek Polski zabiera 1 losową kartę z ręki marszałka Niemieckiego. Gracz Niemiecki może potem posiadać maksymalnie 9 kart.
-Niemcy posiadają całkowite panowanie w powietrzu. Jeżeli gracz Polski wylosuje kartę Air Power odkłada ją i losuje kolejną kartę
-Zasady Blitzkriegu. Gracz niemiecki może użyć ruchu 1 jednostki na swojej części planszy jako nalot z siłą 1 kości walki na maksymalnie 4 sąsiadujące ze sobą jednostki polskie znajdujące się w "jego" części planszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|