 |
Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ruvus
Administrator
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 21:09, 10 Maj 2007 Temat postu: Co pozwala na intensywne myślenie||Monasytr. |
|
|
Umysł, może klimat, a może...? Co tak naprawdę wyzwala intensywne myślenie? (Rzecz tyczy się sesji RPG oczywiście.)
Chciałbym poruszyć wyżej wymieniony temat . Zamieściłem go w dziale Monastyr, bo tyczy się tego systemu.
Jak to się dzieje, że prowadząc jeden scenariusz,kilku grupom, w każdej przebieg wydarzeń rozgrywa się inaczej i sesja ma różne zakończenia?
Dzisiaj prowadziłem sesje Monastyru i zaobserwowałem, że ten sam scenariusz w różnych grupach rozwija się inaczej. Gracze w drugiej grupie w innej kolejności na coś się nadziewali, inaczej wszystko wyszukiwali. Ja rozumiem, że jedną z przyczyn może być poziom umiejętności graczy. Ale czy tylko to ma decydujące znaczenie? Co tak naprawdę decyduje o czynach graczy? Czy może to być, np. klimat, który potrafi wymusić na graczu ruch? Czy może MG który podpuszcza gracza lub tez zwodzi go szyderczym uśmiechem, mówiąc idziesz tam ;]?
Tak więc zaobserwowałem, że gracze często na coś wpadają, jak coś jest bardzo absurdalne lub coś jest bardzo mało znaczące. Jedna grupa, olała informacje że winnica była ulubionym miejscem mości pana, a druga od razu odkryła, co się tam święci. Chcę uzyskać znacząca odpowiedź od was, mistrzowie gry. Co zaobserwowaliście, co ważne jest na sesji dla graczy? Emocje? Trzeźwy lub nie trzeźwy umysł? Przypadek?
P.S: System jest wskazany na myślenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pią 8:40, 11 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jak to się dzieje, że prowadząc jeden scenariusz,kilku grupom, w każdej przebieg wydarzeń rozgrywa się inaczej i sesja ma różne zakończenia? |
Cóż. Każdy z nas jest inny. W końcu gracz to nie maszyna... Każdy ma inne doświadczenia z RPG. Jedni mogli grać z MG, który "podpowiadał" im, przez co wpadali w pułapki i sami musieli kombinować, inni potrafili po słowach MG wyczuć, co jest wązne, a co nie. Sam znałem osoby z dwóch tych grup.
Ponadto każdy gracz, ma też inną osobowość. Jeden z nich gra zachowawczo, bo chce, aby jego postać przeżyła (czyli odgrywa postać), inny bawi się postacią i dla niego nie ma znaczenia, czy ona przeżyje, czy nie (coś znajomego, co?), inny natomiast zawsze szuka dziury w całym i nawet w dokładnej informacji szuka drugiego dna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pią 12:24, 11 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
CMDR Blue R napisał: | Ponadto każdy gracz, ma też inną osobowość. Jeden z nich gra zachowawczo, bo chce, aby jego postać przeżyła (czyli odgrywa postać), inny bawi się postacią i dla niego nie ma znaczenia, czy ona przeżyje, czy nie (coś znajomego, co?), inny natomiast zawsze szuka dziury w całym i nawet w dokładnej informacji szuka drugiego dna. |
to znaczy, że nie można się bawić postacią i dobrze ją odgrywać, a tym samym mieć głęboko w poważaniu co z nią się stanie ?
bo ja osobiście uważam, że jedno z drugim jest dość komplementarne i zwykle ci, którzy najlepiej postacie odgrywają nie mają ataków paniki kiedy je tracą. mało tego oddają pole z uśmiechem na ustach.
kto powiedział, że dobra gra oznacza utożsamianie się z postacią ?
nie trzeba emocjonalnie wiązać się z postacią żeby oddać jej charakter.
gdyby tak było aktorzy świetnie grający szwarccharakterów musieliby po pierwszej roli odejść na ławkę rezerwowych.
wyobrażacie sobie gdyby hopkins po hannibalu nic już innego nie zagrał ?
to tylko postać, a jedno z drugim się uzupełnia raczej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pią 13:42, 11 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
A czy ja gdzieś w tym poście napisałem, że aby świetnie bawić się w RPG trzeba odgrywać postać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 0:07, 12 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
racja, ale piję do tego, że odgrywanie postaci wcale nie musi oznaczać usilną chęć utrzymania jej przy życiu, bo napisałeś coś w tym tonie, a ja się poprostu dowaliłem do tak sformułowanej wypowiedzi
chodzi mi tylko o to, że można dobrze odgrywać postać i mieć w dupie fakt czy ona przeżyje czy nie i w ogóle zlewać scenariusz.
a tak btw. masz rację, na dobrą sprawę wcale nie trzeba odgrywać postaci, żeby się dobrze bawić w rpg.
ale czy nie o to tu czasem chodzi ?
inaczej zaczyna to trochę przypominać diablo.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Sob 0:40, 12 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Chodziło mi bardziej przy odgrywaniu, że odsuwanie na bok słabości postaci (żądze, strach, itd) aby zrobić coś np. a'la Rambo. Owszem są postacie, co nigdy nie czują strachu, ale w przypadku RPG ich liczba jest wyjątkowo duża. Jeden z graczy/MG powiedział mi, że jeden z graczy źle gra, bo boi się o swoją postać (a jego postać miała się czego bać, oj miała).
W pełni się zgadzam z tym, co mówisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sabrae
Ciura Obozowa
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Preczów :P
|
Wysłany: Sob 13:49, 12 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Wracając do meritum, ale z innej strony. Na intensywne myślenie nie pozwala śmiech na sesji oraz zjadanie notatek innych graczy. Notabene zawierających materiał obciążające postać zjadającego tu ukłon w strone rufusa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|