CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pią 22:21, 11 Gru 2009 Temat postu: 1 IX 1939 - Bitwa pod Mokrą |
|
|
____________________________________________Bitwa pod Mokrą - 1 września 1939 ____________________________________________
Tło historyczne:
Wołyńska BK osłaniała lewe (południowe) skrzydło Armii Łódź, na które (zgodnie z przewidywaniami polskich strategów) skierowało się główne uderzenie największej niemieckiej armii – 10 armii gen. Reichenau. Wołyńska BK miała do wykonania dwa zadania:
1. polityczne – podjąć walkę natychmiast po przekroczeniu przez Niemców granicy, w celu przekonania sojuszników Polski, że jakakolwiek agresja hitlerowska zakończy się wojną (co się ostatecznie udało)
2. strategiczne – powstrzymać atak niemiecki na przedpolu, w celu umożliwienia dokończenie mobilizacji Wojska Polskiego (co, pomimo wypełnienia zadania przez Brygadę ostatecznie się nie udało).
W tym celu dodatkowo wzmocniona (batalion piechoty z 30 Dywizji Piechoty, pułk kawalerii z Kresowej BK oraz pociąg pancerny Śmiały) Wołyńska Brygada Kawalerii zajęła w dniach 30 i 31 sierpnia pozycje obronne wokół m. Miedźno, frontem na zachód i południowy zachód. Umocnienie się "W" BK w tym rejonie zaskoczyło dowództwo niemieckie.
Pole walki jest ustawione, linie bitewne są wyrysowane, Ty dowodzisz. Reszta jest historią.
Wprowadzenie:
Dowódca Osi:
Weź 4 karty dowodzenia
Dowódca Polski:
Weź 4 karty dowodzenia
Zaczynasz grę
Warunki zwycięstwa:
6 medali
Jednostka Osi, która przejmie którykolwiek z dworców kolejowych liczy się jako jeden Medal Zwycięstwa. Umieść po jednym Medali celu na tych polach. Tak długo jak jednostka Osi będzie znajdować się na polu z medalem, tak długo medal ten liczyć się będzie do zwycięstwa Osi. Jeżeli jednostka przesunie się lub zostanie zniszczona to medal ten przestaje się liczyć do zwycięstwa i wraca na swoje miejsce na planszy.
Zasady specjalne:
-Jednostki polskie oznaczone gwiazdą są zakamuflowane => Patrz zasady kamuflarzu (Air Pack, karty zasad)
-Część polskich jednostek to kawaleria. Umieść na nich odpowiedni żeton, aby wyróżnić ich od innych jednostek. Kawaleria => Patrz zasady kawalerii (Air Pack, karty zasad)
-Polskie czołgi to czołgi lekkie. Poruszają się jak czołgi, ale stosują liczbę kości ataku (i stosowane do tego kary) jak piechota.
-Pociąg pancerny jest kontrolowany przez dowódcę polskiego. Pociąg pancerny=> Patrz zasady pociągu i pociągu pancernego (Air Pack, kart zasad)
-Polska artyleria (oraz działa pociągu pancernego) to działa przeciwpancerne. Muszą widzieć cel, aby go zaatakować. Wszystkie inne zasady są identyczne z artylerią
-Reguła Blitzkriegu. Dowódca Osi może użyć karty Recorn jako Air Sortie. Czołgi alianckie mogą poruszyć się 2 pola i walczyć lub 3 pola i nie walczyć.
-Reguły lotnicze są następujące:
+Jedną kartę Air Sortie dostaje dowódca Osi, pozostałe są wtasowane w talię
+Dominacja Luftwaffe: Polski gracz, który wyciągnie kartę Air Power lub Air Sortie, musi ją odłożyć i pociągnąć następną kartę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Pią 22:22, 11 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|