Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klimat na sesji
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Kwatera RPGowców
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy da się wprowadzić klimat który przerazi graczy
Tak
61%
 61%  [ 16 ]
Nie
7%
 7%  [ 2 ]
Nie wiem
15%
 15%  [ 4 ]
Przeżyłem coś takiego
15%
 15%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 26

Autor Wiadomość
SKRLEVY
Przybysz



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dabrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 22:43, 15 Mar 2007    Temat postu: Klimat na sesji

Dość zastanawiająca kwestia która jest już chyba dość długo obgadywana przez MG.

Czy na sesji da się wprowadzić taki klimat aby gracze zaczęli odczuwać strach i nie tylko poprzez odgrywanie postaci ale też realnie zaczęli żyć sesją tak jakby byli w środku.

Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć ze sie da ostatnio po sesji dochodziłem do siebie 15 min.
Takie wrażenia to coś pięknego ale niestety zdarza się rzadko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MrGollum
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:50, 15 Mar 2007    Temat postu:

Trudno mi się wypowiedzieć na ten temat , ponieważ tylko mistrzuje i rzadko kiedy grywam. ALe pamiętam swoje początki z rpg w klimatach mroku i pamiętam że u mistrza który nauczył mnie wielu sztuczek , można było się naprawde przestraszyć Smile A tak w ogóle Skrlevy , postaram się abyś teraz po każdej sesji mojej dochodził do siebie 15 minut Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shinji
All Inclusive



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 22:53, 15 Mar 2007    Temat postu:

Według mnie jest to możliwe, o ile przychylne będą ku temu sposobności takie jak: muzyka (odpowiednio dopasowana potrafi czynić cuda), "wczucie" się w postać i w zaistniałą sytuację, elementy świata rzeczywistego wpływające na naszą psychikę (świeczki, pamiętniki i zapiski) itp. No i MG, który potrafi czynić "cuda" z umysłami Graczy ;] A Marcin to potrafi Very Happy Sam byłem świadkiem jak jeden z graczy się wystraszył nieziemsko, ale o tym powiedział dopiero po sesji ;P

EDIT:
To ja chce to odczuwać przez cały tydzień, żeby zaspokoić głód uzależnienia od Monastyru;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 23:01, 15 Mar 2007    Temat postu:

TAK

Grałem traką sesję....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 17:11, 08 Kwi 2007    Temat postu:

w kwestii klimatu, bo o to idzie,

moze tak:

troche juz gram, troche prowadze, czlowiek z roku na rok nabiera wiecej doswiadczenia i co wazniejsze rozumu, by to jakos ogarnac z dystansu

'nie ma czegos takiego jak klimat' (uo, zabrzmialo rewolucyjnie Wink )

sa tylko 'mistrzowie' gry i emgie, prowadzacy ludziom dla zabicia czasu

tak jak istnieja tylko gracze i 'sluchacze'

nie pomoga swiece, sesje w nocy, spreparowane pergaminy, rekwizyty, kapelusze czy sciezka z egzorcysty na sesji

i wbrew pozorom, staz nie jest zadnym wyznacznikiem umiejetnosci

owszem, doswiadczenie uczy, ale jedynie rzemiosla

tymczasem najlepsze sesje nie sa wyczynem rzemieslniczym
Powrót do góry
MrGollum
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:12, 14 Kwi 2007    Temat postu:

Obejżyj sobie jakiś fajny nowy film , ale bez dzwięku.... zobaczysz jak się będzie fatalnie ogladało. Jak obejżysz ten sam film z dzwiękiem odczujesz ogromną różnice Smile

To tak samo jak z MG. Zagrasz u jednego mg w dzień , w jakiejś niewygodnej miejscówce , kiepskiej porze dnia , bez świec i muzyki itp

A potem zagrazsz u tego mg na nocnej sesji , z zajebistą muzyką , świecami i takimi tam to odczujesz tak samo ogromną różnice Wink

Oczywiście nie mówie że te wszystkie pierdółki dają klimat, bo przyznam racje że klimat daje w 95% MG. Jednak granie u dobrego mg bez tych smaczków , bez muzyki , w jasnym pomieszczeniu itp to tak samo jak oglądanie filmów bez dzwięku Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 0:06, 15 Kwi 2007    Temat postu:

szkoda tylko, że z takim tokiem rozumowania i stosowaniem 'efektów' w formie zamienników dla fabuły i jej reżyserii w trakcie prowadzenia można czasami zamienić sesję w takiego ghost ridera.

w obydwu sytuacjach człowiek patrzy na to przez palce, bo nie da się inaczej.

meritum to narrator. reszta to tylko półśrodki.
doskonale to widać na konwentach, gdzie nie ma 'efektów', są 'tylko' umiejętności.

fakt, że to może i nie to samo, ale fakt jest faktem, one w niczym nie pomogą, jeśli narrator jest kiepski.
Powrót do góry
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 11:15, 15 Kwi 2007    Temat postu:

Gollum przecież napisał, że 95% to MG... Ale ta reszta to właśnie bardzo wspomaga klimat.

Nie wyobrażam sobie sesji grozy na konwencie... Chyba, ze załatwią sobie miejsce oddzielone od reszty, zgaszą światło, itd.

To racja, że na konwencie MG ma mniejsze możliwości i wtedy tylko jego umiejętności mogą coś zdziałać.

Ja grywam w RPG u siebie w domu i raz grałem na konwencie... Sam czułem, że na konwencie szło inaczej. Była szykba akcja, nie było w tle szybkiej muzyki (do dziś pamiętam jak przy BG w spadającym z orbity okręcie puściłem muzykę z tonącego Titanica <tą, gdy ludzie uciekali w panice na rufę> Wtedy było fajnie.)

Owszem. Dobry MG poprowadzi dobrą sesję bez materiałów dodatkowych, ale z tymi materiałami poprowadzi jeszcze lepszą sesję


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MrGollum
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:30, 17 Kwi 2007    Temat postu:

Czy ja mówiłem że "efekty" jako zamienniki dla fabuły? Nigdy w życiu! Fabuła zawsze na pierwszym miejscu , a efekty pełnią role efektów czyli smaczków w tle Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 23:30, 24 Kwi 2007    Temat postu:

tak a propos 'smaczków' w tle...

może pochwalicie się jakimi dźwiękami ubarwiacie swoje sesje ?
jest coś, co szczególnie lubicie przy osiąganiu określonego nastroju ?
w jaki sposób używacie na sesjach muzyki i jakiej ?
Powrót do góry
Gib_gibon
Przybysz



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 15:45, 25 Kwi 2007    Temat postu:

O ile dobrze pamiętam temat o myzyce już istnieje więc tam kierujcie swoje wypowiedzi;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ruvus
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 23:04, 25 Mar 2010    Temat postu:

Mały refresh. W sumie jaki by nie był MG dobry- nie poprowadzi Świata mroku i horroru- bez nocy/muzyki i efektów. Ja ogólnie wyznaje te efekty bo one dają wielkie pole manewru...dla mg i graczy. Kiedy nie widzisz do końca pokoju i masz ograniczoną widoczność zaraz ktoś odczuje się niebezpiecznie itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 23:38, 25 Mar 2010    Temat postu:

ruvus napisał:
Mały refresh. W sumie jaki by nie był MG dobry- nie poprowadzi Świata mroku i horroru- bez nocy/muzyki i efektów.


Nie zgodzę się. Grałem kiedyś z pewnym MG sesję mroku w pochmurny dzień. Byliśmy na działce. Nie było muzyki. Nie było nocy. Jedyne co było to pusty, półzbudowany dom na działce. I tam w 1 surowym pokoju graliśmy.
I MG tak działał swoim głosem i opisami, że udało mu się zrobić sesję w klimatach mroku.
Ale zgodzę się z 1. Na pewno wtedy jest bardzo trudno. Pewnie jakby był piękny, słoneczny dzień, to by się nie udało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pingwin9314
Łowca Czarownic



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wojkowice Kościelne

PostWysłany: Czw 23:52, 25 Mar 2010    Temat postu:

W 95% klimat sesji zależy od MG. Te 5% zarezerwowane dla graczy którzy mogą mu to popsuć:]. Choć też uważam że odpowiednia muzyka także może być potrzebna, miejsce już nie aż tak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ruvus
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 23:57, 25 Mar 2010    Temat postu:

JA się nie zgodzę. Musi być mrok/muzyka - w jasnym pomieszczeniu i nie an działce- bo działka jest trochę mroczna zawsze. Nie da się. Np na kółku w szkole poprowadzić świata mroku. Mowie wam- chyba że nie znacie i nie wiecie co to jest MROCZNY KLIMAT i strach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Kwatera RPGowców Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin