Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy da się wprowadzić klimat który przerazi graczy |
Tak |
|
61% |
[ 16 ] |
Nie |
|
7% |
[ 2 ] |
Nie wiem |
|
15% |
[ 4 ] |
Przeżyłem coś takiego |
|
15% |
[ 4 ] |
|
Wszystkich Głosów : 26 |
|
Autor |
Wiadomość |
SKRLEVY
Przybysz
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dabrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 22:43, 15 Mar 2007 Temat postu: Klimat na sesji |
|
|
Dość zastanawiająca kwestia która jest już chyba dość długo obgadywana przez MG.
Czy na sesji da się wprowadzić taki klimat aby gracze zaczęli odczuwać strach i nie tylko poprzez odgrywanie postaci ale też realnie zaczęli żyć sesją tak jakby byli w środku.
Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć ze sie da ostatnio po sesji dochodziłem do siebie 15 min.
Takie wrażenia to coś pięknego ale niestety zdarza się rzadko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MrGollum
Administrator
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:50, 15 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Trudno mi się wypowiedzieć na ten temat , ponieważ tylko mistrzuje i rzadko kiedy grywam. ALe pamiętam swoje początki z rpg w klimatach mroku i pamiętam że u mistrza który nauczył mnie wielu sztuczek , można było się naprawde przestraszyć A tak w ogóle Skrlevy , postaram się abyś teraz po każdej sesji mojej dochodził do siebie 15 minut
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Shinji
All Inclusive
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 22:53, 15 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Według mnie jest to możliwe, o ile przychylne będą ku temu sposobności takie jak: muzyka (odpowiednio dopasowana potrafi czynić cuda), "wczucie" się w postać i w zaistniałą sytuację, elementy świata rzeczywistego wpływające na naszą psychikę (świeczki, pamiętniki i zapiski) itp. No i MG, który potrafi czynić "cuda" z umysłami Graczy ;] A Marcin to potrafi Sam byłem świadkiem jak jeden z graczy się wystraszył nieziemsko, ale o tym powiedział dopiero po sesji ;P
EDIT:
To ja chce to odczuwać przez cały tydzień, żeby zaspokoić głód uzależnienia od Monastyru;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 23:01, 15 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
TAK
Grałem traką sesję....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 17:11, 08 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
w kwestii klimatu, bo o to idzie,
moze tak:
troche juz gram, troche prowadze, czlowiek z roku na rok nabiera wiecej doswiadczenia i co wazniejsze rozumu, by to jakos ogarnac z dystansu
'nie ma czegos takiego jak klimat' (uo, zabrzmialo rewolucyjnie )
sa tylko 'mistrzowie' gry i emgie, prowadzacy ludziom dla zabicia czasu
tak jak istnieja tylko gracze i 'sluchacze'
nie pomoga swiece, sesje w nocy, spreparowane pergaminy, rekwizyty, kapelusze czy sciezka z egzorcysty na sesji
i wbrew pozorom, staz nie jest zadnym wyznacznikiem umiejetnosci
owszem, doswiadczenie uczy, ale jedynie rzemiosla
tymczasem najlepsze sesje nie sa wyczynem rzemieslniczym
|
|
Powrót do góry |
|
|
MrGollum
Administrator
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:12, 14 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Obejżyj sobie jakiś fajny nowy film , ale bez dzwięku.... zobaczysz jak się będzie fatalnie ogladało. Jak obejżysz ten sam film z dzwiękiem odczujesz ogromną różnice
To tak samo jak z MG. Zagrasz u jednego mg w dzień , w jakiejś niewygodnej miejscówce , kiepskiej porze dnia , bez świec i muzyki itp
A potem zagrazsz u tego mg na nocnej sesji , z zajebistą muzyką , świecami i takimi tam to odczujesz tak samo ogromną różnice
Oczywiście nie mówie że te wszystkie pierdółki dają klimat, bo przyznam racje że klimat daje w 95% MG. Jednak granie u dobrego mg bez tych smaczków , bez muzyki , w jasnym pomieszczeniu itp to tak samo jak oglądanie filmów bez dzwięku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 0:06, 15 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
szkoda tylko, że z takim tokiem rozumowania i stosowaniem 'efektów' w formie zamienników dla fabuły i jej reżyserii w trakcie prowadzenia można czasami zamienić sesję w takiego ghost ridera.
w obydwu sytuacjach człowiek patrzy na to przez palce, bo nie da się inaczej.
meritum to narrator. reszta to tylko półśrodki.
doskonale to widać na konwentach, gdzie nie ma 'efektów', są 'tylko' umiejętności.
fakt, że to może i nie to samo, ale fakt jest faktem, one w niczym nie pomogą, jeśli narrator jest kiepski.
|
|
Powrót do góry |
|
|
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Nie 11:15, 15 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Gollum przecież napisał, że 95% to MG... Ale ta reszta to właśnie bardzo wspomaga klimat.
Nie wyobrażam sobie sesji grozy na konwencie... Chyba, ze załatwią sobie miejsce oddzielone od reszty, zgaszą światło, itd.
To racja, że na konwencie MG ma mniejsze możliwości i wtedy tylko jego umiejętności mogą coś zdziałać.
Ja grywam w RPG u siebie w domu i raz grałem na konwencie... Sam czułem, że na konwencie szło inaczej. Była szykba akcja, nie było w tle szybkiej muzyki (do dziś pamiętam jak przy BG w spadającym z orbity okręcie puściłem muzykę z tonącego Titanica <tą, gdy ludzie uciekali w panice na rufę> Wtedy było fajnie.)
Owszem. Dobry MG poprowadzi dobrą sesję bez materiałów dodatkowych, ale z tymi materiałami poprowadzi jeszcze lepszą sesję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MrGollum
Administrator
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:30, 17 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Czy ja mówiłem że "efekty" jako zamienniki dla fabuły? Nigdy w życiu! Fabuła zawsze na pierwszym miejscu , a efekty pełnią role efektów czyli smaczków w tle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 23:30, 24 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
tak a propos 'smaczków' w tle...
może pochwalicie się jakimi dźwiękami ubarwiacie swoje sesje ?
jest coś, co szczególnie lubicie przy osiąganiu określonego nastroju ?
w jaki sposób używacie na sesjach muzyki i jakiej ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gib_gibon
Przybysz
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 15:45, 25 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
O ile dobrze pamiętam temat o myzyce już istnieje więc tam kierujcie swoje wypowiedzi;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ruvus
Administrator
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 23:04, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Mały refresh. W sumie jaki by nie był MG dobry- nie poprowadzi Świata mroku i horroru- bez nocy/muzyki i efektów. Ja ogólnie wyznaje te efekty bo one dają wielkie pole manewru...dla mg i graczy. Kiedy nie widzisz do końca pokoju i masz ograniczoną widoczność zaraz ktoś odczuje się niebezpiecznie itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 23:38, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
ruvus napisał: | Mały refresh. W sumie jaki by nie był MG dobry- nie poprowadzi Świata mroku i horroru- bez nocy/muzyki i efektów. |
Nie zgodzę się. Grałem kiedyś z pewnym MG sesję mroku w pochmurny dzień. Byliśmy na działce. Nie było muzyki. Nie było nocy. Jedyne co było to pusty, półzbudowany dom na działce. I tam w 1 surowym pokoju graliśmy.
I MG tak działał swoim głosem i opisami, że udało mu się zrobić sesję w klimatach mroku.
Ale zgodzę się z 1. Na pewno wtedy jest bardzo trudno. Pewnie jakby był piękny, słoneczny dzień, to by się nie udało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pingwin9314
Łowca Czarownic
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wojkowice Kościelne
|
Wysłany: Czw 23:52, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
W 95% klimat sesji zależy od MG. Te 5% zarezerwowane dla graczy którzy mogą mu to popsuć:]. Choć też uważam że odpowiednia muzyka także może być potrzebna, miejsce już nie aż tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ruvus
Administrator
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 23:57, 25 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
JA się nie zgodzę. Musi być mrok/muzyka - w jasnym pomieszczeniu i nie an działce- bo działka jest trochę mroczna zawsze. Nie da się. Np na kółku w szkole poprowadzić świata mroku. Mowie wam- chyba że nie znacie i nie wiecie co to jest MROCZNY KLIMAT i strach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|