Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Budowanie Klimatu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Kwatera RPGowców
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MrGollum
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:21, 23 Gru 2006    Temat postu: Budowanie Klimatu

Zachęcam do dzielenia się swoimi doświadczeniami i pomysłami na osiągnięcie odpowiedniego klimatu na sesjach Twisted Evil

Ja uważam że muzyka jest świetnym dodatkiem do każdej sesji ,i nie wyobrażam sobie prowadzenia bez niej. Muzyka daje świetny klimat i potrafi wzbudzić w graczach konkretne emocje.
Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gib_gibon
Przybysz



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 17:02, 23 Gru 2006    Temat postu:

Zgadzam się w 100% muzyka może być świetna, ale źle użyta może zanudzic graczy. Szczególnie źle kojarzy mi się granie przy Enyi, fajna muzyka na jakąś przygode lecz jeszcze lepsza na sen;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mistle
Ciura Obozowa



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 22:33, 23 Gru 2006    Temat postu:

Ja lubię granie przy muzyce i świecach. Co do tworzenia klimatu to fajnie jest włożyć na siebie coś, co będzie nas utożsamiało z odgrywaną postacią np okulary jeśli postać jest niedowidząca badź kapelusz jeśli permanentnie w nim chodzi. Pozwala to na lepsze odgrywanie i 'kontakt' z tym w kogo się zamieniamy. Fajne triki to też zawiązanie przepaską oczu niewidomemu i tym podobne.

Co do muzyki to z autopsji wiem, że można wykorzystać KAŻDĄ :> choćby ścieżkę dźwiękową z 'Kill Bill'a', przy której grało mi się fenomenalnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 23:05, 23 Gru 2006    Temat postu:

Zgadzam się że budowanie nastroju przy pomocy muzyki jest pomysłem trafionym w dziesiątke, jednak świece to już inna sprawa,w budowaniu klimatu chodzi o to, żeby bohaterowie czuli się tak jakby byli w tym wyimaginowanym świecie... Ciężko jest jednak wyobrazić sobie że jest piękny lipcowy dzień, kiedy w pokoju świecą sie 2-4 świeczek na krzyż i jest ciemno jak w nocy... więc ze świeczkami radze ostrożnie Wink
Co do gadżetów, to równiez zgadzam sie że bardzo pomagają się wczówać w role, co wiecej za przynoszenie takowych dodatków MG może nagrodzić gracza dodatkowymi punktami doświadczenia, zachęca to graczy do coraz wierniejszego wcielania się w postać, a co za tym idzie poprawia to całą rozgrywke Smile
Powrót do góry
MrGollum
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:36, 08 Sty 2007    Temat postu:

Teraz sobie przypomniałem o bardzo często używanej rzeczy przeze mnie na sesjach. Mianowicie listy , dokumenty , i różne wiadomości które daje graczom na sesjach. Ładnie wykonane mogą dodać dodatkowego klimatu. Dodatkowo lepiej zawsze dać wcześniej przygotowany list bochaterom , niż wymyślac treść listu podczas sesji. W listach i dokumentach można też dać ukrytą treść , albo coś zakodowanego dla bystrych graczy. Zdarzyło mi się też dać graczą księge magii w której znajdowały się opisy rytułałów które mogli wykorzystać gracze , jeśli to odczytali oczywiście :] Uważam że robienie takich bajerów na sesjach zawsze fajnie wychodzi , szczególnie jeśli robimy jakąś fajną intryge , kryminał lub inną sesje w stylu odkyrwania tajemnic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 20:54, 08 Sty 2007    Temat postu:

Ja dałem graczom gazetki.... Efekt przerósł jednak moje zdolności (tzn. pisanie gazetek i sesji nie zgrywało się. Głównie dlatego, że termin między sesjami był zbyt krótki).
No, ale BG te gazetki się podobały. Zawsze czytali od deski do deski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 21:21, 08 Sty 2007    Temat postu:

Ostatnio na sesji Rufus dał nam karteczkę którą znaleźliśmy w zgliszczach. Na szczęście jeden z nas miał odcyfrowywanie zapisków i Rufus musiał nam ją przeczytaćRazz
Powrót do góry
MrGollum
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:52, 11 Sty 2007    Temat postu:

Z karteczkami trzeba uważać i zawsze tworzyć scenariusze tak aby Bochaterowie Graczy mogli przejść przygode nie odnajdując lub nie odczytując karteczki. Jeśli przygoda jest uzależniona od danej "karteczki" może się zrobić klops jeśli gracze jej nie zrozumieją Razz

Dlatego zawsze gdy daje karteczki to służą one głównie jako pomoce , lecz zawsze obok nich są jakieś alternatywy aby przygoda nigdy nie utchwiła w martwym punkcie :]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 16:38, 11 Sty 2007    Temat postu:

Ja raz planowałem coś takiego, że gracze dostali ręcznie pisane rozkazy. Ale było tak zrobione, że napis:
(...) na okręt 2 i tam zgłoście (...)
Odczytali jako:
(...) na okręt 21. Tam zgłoście (...)

Przyznam, że trochę bałem się, że odczytają to prawidłowo, bo okręt numer 2 miał zostać zniszczony przy zrzucie spadochronowym (nie pytajcie, co tam się działo. Dość, że okręty podwodne zrzucali na spadochronach i rakietach do wody) i gdyby odczytali poprawnie... Hmmm.... Byłby kłopot.... No to zrobiłem, że zamiast kartki będzie test i kazałem graczom rzucać k20 na odcyfrowywanie. Na szczęście żaden nie wyrzucił wymaganego testu (a gram, że jak wymagany jest jakiś wynik, to wyrzucenie czystej 20 zezwala na drugi rzut k20*) PT 40... Choć jeden gracz z 37 był blisko... To parę innych rzeczy co mieli nieodczytać im powiedziałem. Ale numer zostawiłem błędny. Jeżeli wiadomość co dostają gracze jest bardzo ważna dla fabuły, lepiej osobiście dopilnować, aby przeczytali to, co trzeba.

Za to gazetki (materiał pomocniczy) puki wyrabiałem sie z pisaniem zarówno sesji jak i gazetek, zawsze dawałem graczom, aby sami czegoś się tam doszukali. Zazwyczaj były to zadania dodatkowe Very Happy

[offtopic]
*Dlaczego tak zmieniłem zasady? Spójrzmy na daną sytuację.
Gracze siedzą w okopie oddaleni o 400 metrów od wrogiegfo bunkra. BG szturmują z oddziałem. I co robią? Gdyby strzelali pojedynczym ogniem, to trafiają tylko czystym 20. (kara zo odległość i osłonę)... Strzelając serią mają więcej strzałów, a tak czy siak trafiają tylko czystym 20. A jak jest w rzeczywistości? Raczej pojedynczym ogniem jest łatwiej trafić niż sadzić ogień zaporowy
[/offtopic]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ruvus
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 21:14, 11 Sty 2007    Temat postu:

Budowanie klimatu.... hmm karteczki karteczkami, ale zawsze lepiej dać coś oryginalnego, karteczka jest fana ale dąć jakiś opalony pergamin z którego trzeba wypalić napisy, bo są one wypisane sokiem z cytryny to jest coś! Moim zdaniem klimat budują i gracze i mistrz gry.
Jednak pamiętajcie dobrze odgrywajcie każdą postać!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 22:30, 11 Sty 2007    Temat postu:

mi jako graczowi (nie próbowałem jeszcze prowadzic i niemam zamiaru) nic nie jest potrzebne tylko zeby mnie nikt nie rozprasza np.bawieniem sie swieczkami Very Happy wtedy umiem wczuci sie w ta postac widze to co ona widzi umiem sobie wyobrazic to co Mg mówi wiele tez zalezy od tego jak prowadzi MG i czy umie mnie zainteresowac czy prowadzi monotonie jak na wycieczce "po prawej pałac po lewej pomnik na wpros rondo "
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Sob 9:15, 13 Sty 2007    Temat postu:

J jako MG w Neuroshimie ma mniejszy wybór "rzeczy". Chociaż zastosowanie jakiegoś szmelcu zlepionego butaprenem jako fragment mapy zapisanej cyfrowo wyszedł mi lepiej niż oczekiwałem:) fakt faktem, że potem i tak wszyscy zginęli po władowaniu sie w sam środek dołu po reaktorze jądrowym ale to już inna sprawa;)
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Nie 16:27, 08 Kwi 2007    Temat postu:

polecam czasami nie wspominac nic graczom kiedy gre rozpoczynamy

przykladowo sesja w cthulhu rozpoczyna sie w szpitalu dla umyslowo chorych (gracze wyjda z niego lub nie, nieistotne), jeszcze zanim ktokolwiek poprosi o herbate, kawe, paluszka czy czipeska, zanim mistrz gry wezmie do reki karty postaci i spyta kto kim dzisiaj gra, juz na wejsciu traktujemy graczy jako umyslowo chorych - nie wazne czy oni juz graja czy nie, robimy notatki jak psychiatra, czesto kiwamy glowa i wcielamy sie w postac owego doktora od zaburzen osobowosci

mysle, ze zaskoczenie jest najwazniejsze przy budowaniu nastroju

bardziej istotne niz swiece, muzyka, zasloniete zaslony czy opuszczone rolety

co jesli w, z pozoru, spokojnej rozmowie postaci gracza z bn mistrz nagle ryknie gniewnie na gracza, zmieniajac nagle ton rozmowy ?

wszyscy nagle milkna, retardacja, play na pilocie od wiezy i dalej jest jak makiem zasial

zaskoczenie

polecam kazdemu Wink
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 18:50, 21 Maj 2007    Temat postu:

Gib_gibon napisał:
Zgadzam się w 100% muzyka może być świetna, ale źle użyta może zanudzic graczy. Szczególnie źle kojarzy mi się granie przy Enyi, fajna muzyka na jakąś przygode lecz jeszcze lepsza na sen;]

Enyia lipą jest i przykładem na to, jak się kończy odchodzenie z dobrych kapel. Za Clannadowych czasów było czego słuchać, a w karierze solowej poza Celts nic nie ma. Lorrenę trza puszczać bo możliwości woklane ma nieziemskie a i muza raczej podnosi z fotela niż kładzie do spania. Jak ktoś ma jakies pytania odnośnie muzy walić jak w dym Twisted Evil
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 18:54, 21 Maj 2007    Temat postu:

gee napisał:
polecam czasami nie wspominac nic graczom kiedy gre rozpoczynamy

przykladowo sesja w cthulhu rozpoczyna sie w szpitalu dla umyslowo chorych (gracze wyjda z niego lub nie, nieistotne), jeszcze zanim ktokolwiek poprosi o herbate, kawe, paluszka czy czipeska, zanim mistrz gry wezmie do reki karty postaci i spyta kto kim dzisiaj gra, juz na wejsciu traktujemy graczy jako umyslowo chorych - nie wazne czy oni juz graja czy nie, robimy notatki jak psychiatra, czesto kiwamy glowa i wcielamy sie w postac owego doktora od zaburzen osobowosci

mysle, ze zaskoczenie jest najwazniejsze przy budowaniu nastroju

bardziej istotne niz swiece, muzyka, zasloniete zaslony czy opuszczone rolety

co jesli w, z pozoru, spokojnej rozmowie postaci gracza z bn mistrz nagle ryknie gniewnie na gracza, zmieniajac nagle ton rozmowy ?

wszyscy nagle milkna, retardacja, play na pilocie od wiezy i dalej jest jak makiem zasial

zaskoczenie

polecam kazdemu Wink

BA. Bomba! I jeszcze jak masz ochotę możesz zrobić lekarza i pielęgniarza (cięzki mocno zbudowany zanik szarych komórek) i zmieniać postać schizując graczy na maksa. Gee człowiek z pomysłem Very Happy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Kwatera RPGowców Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin