Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Twilight 2000

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Inne Systemy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 13:48, 04 Paź 2009    Temat postu: Twilight 2000

Finek kiedyś na dA napisał:
Porucznik Martin Reeds
3 pluton 11 kompanii piechoty, 5 dywizji zmechanizowanej Stanów Zjednoczonych

4 Kwiecień 2000
Chojnice
Dziś wyznaczono nas do pilnowania „rafinerii”. Co za nudna robota. Chodzisz wokół beczek i maszyn do destylacji, odsuwasz pełne beczki i podstawiasz nowe... I cały czas ten ciągłe kapanie wody. Co chwilę gna kogoś do toalety. Nienawidzę tej pracy. (...) Szeregowy Ethelios podszedł pod plakat i zaczął kląć jak szewc. Był to stary plakat, który zachwalał naszą armię, zachęcając do wstą;pienia do wojsk pancernych „M1A2. Pamiętaj, on potrzebuje załogi. Właśnie ciebie!”. Jednak na tym plakacie słowa „załogi. Właśnie” zamalowano czarną farbą, a białą napisano „alkoholu bardziej od”
„M1A2. Pamiętaj, on potrzebuje alkoholu bardziej od ciebie”. Szeregowy zaczął wyzywać te czołgi. Jesienią kazali nam oddać skarpetki na filtry, teraz zabierają nam jeszcze alkohol. Mam nadzieję, że mechanicy nie wpadną na pomysł wykorzystania papierosów, aby utrzymać nasze maszyny na chodzie. Ile bym dał, aby okazało się, że ta cała wojna to tylko zły sen.
(...)

17 Czerwiec 2000
Chojnice
Dziś naszą kompanię odwiedził generał Earl Powell, dowódca naszej dywizji. Zapytał o morale, kondycję fizyczną i wyszkolenie oddziału. Ciężko mi było się przyznać, że przez braki zaopatrzenia od zeszłego roku moi żołnierze nie strzelali z prawdziwej broni. Kondycja fizyczna też podupadła, ale to jest do naprawienia. Dowiedzieliśmy się, że niedługo ruszamy.

10 Lipiec 2000
Kutno
(...)
Po 3 godzinach marszu dotarliśmy do Kutna. Cywile pochowali się, gdy tylko zobaczyli, że się zbliżamy. Przechodziliśmy przez Kutno, gdy nagle idący na zwiadzie chorąży Statham zgłosił, że do Kutna od wschodu zbliża się jakiś czołg. Natychmiast zajęliśmy pozycje obronne. Niestety, jedyną naszą bronią, która mogła coś zrobić czołgowi był nasz 60mm moździerz, do którego mieliśmy aż 2 pociski przeciwpancerne. Oba spudłowały. T-80 został zidentyfikowany jako należący do 82 Sowieckiej Dywizji Zmechanizowanej. Za nim podążała piechota. Chociaż na niej nasz moździerz i ckm’y zrobiły wrażenie. T-80 stał naprzeciw miasta i strzelał w budynki, z których otwieraliśmy ogień. Na szczęście Rosjanie wycofali się, a nasze straty wyniosły tylko 15% siły plutonu. Gdy przybył kapitan, rozpoczęliśmy przeglądanie materiałów wywiadu, które zostały nam dostarczone. Nigdzie nie ma tej cholernej dywizji! Dopiero po kilku godzinach otrzymaliśmy wiadomość od „Taty Niedźwiedzia”, że ta dywizja 2 tygodnie temu była na Białorusi. Zaczęliśmy się zastanawiać, skąd oni mają taką mobilność?
(...)
Powinienem to wpisać pod datą 11 Lipca, ale nie mogę zasnąć. Chorąży Statham wziął swoją drużynę i w nocy poszedł zapolować na czołg. Nie udało mu się go zniszczyć, ale wrócił cały i zdrowy do Kutna. T-80 po tym ataku, który prawie urwał gąsienicę (granat wybuchł tuż przy czołgu), wycofał się w stronę Łowicza i tyleśmy go tej nocy widzieli. Przed chwilą kapitan wziął UAZ’a i pojechał po tą wyrzutnię. Teraz to ten T-80 już nic nie zdziała w Kutnie.

11 Lipiec 2000
Kutno
Dzisiejszy dzień przyniósł prawie same złe wiadomości. Jedyna dobra wiadomość to taka, ze kapitan Jones przywiózł TOWII i kilka rakiet. No i Ruskie się wycofały. Jednak przez radio dowiedzieliśmy się, że Niemiecka 3-cia armia jest pod silnym atakiem z południa (są na zachód od nas), Sowiecka Kawaleria (która powinna być na Białorusi) wyparła Polaków z Torunia, odcinając nas od 3-ciej armii. Nie jest dobrze.

(...)
14 Lipiec 2000
Zaczęło się. Dwie brygady uderzyły na Łódź. „Arizona” uderzyła od południa. Stracili w walce wszystkie czołgi i pod naporem rosyjskich czołgów atakujących od strony Piotrkowa wycofują się do Łasku. 1 brygada natrafiła pod Zgierzem na okopane czołgi 20-tej sowieckiej dywizji pancernej (przecież oni powinni być na Ukrainie!). Drugi batalion też zgłasza silny napór wroga w Kole. Wywiad zawalił na całej linii. Jesteśmy okrążeni i naciskani ze wszystkich stron! „Tata Niedźwiedź” rozkazał całej dywizji ruszyć w stronę Kalisza, aby zająć lepsze pozycje.

(...)
16 Lipiec 2000
Radio nie niosło dziś dość dobrych wiadomości. 256-ta brygada stoczyła ostatni bój z wrogiem. Zostali zniszczeni. My przekroczyliśmy Wartę i wysadziliśmy mosty. Brygada rusza do Kalisza.

(...)
Około 10:00 dotarliśmy do wzgórza, z którego zauważyliśmy uciekających kawalerzystów. Generał rozkazał przelać całe paliwo z ciężarówek do pozostałych nam czołgów typu „Żyrafa”. Podkreślił, że jak wylejemy choć kropelkę, to osobiście dopchamy te czołgi na szczyt wzgórza. Właśnie tankowaliśmy ostatniego, gdy pozostała dziewiątka otworzyła ogień. Rosyjska kolumna została zniszczona. Tyle amunicji i paliwa poszło z dymem. Jeszcze dwukrotnie tego dnia odparliśmy ataki wroga. Chyba wyeliminowaliśmy z walk jeden z oddziałów. Sytuacja nie jest najlepsza. Kalisz jest atakowany od zachodu.

(...)
18 Lipiec 2000
Droga między Kaliszem i Turkiem
To był tragiczny dzień. Około 2 w nocy generał Powell wezwał mnie do sztabu. Dywizja wykonuje ostatni atak: Na ranem udajemy atak na Ostrów, a tak naprawdę atakujemy na południe, docieramy do Kę;pna i... Właśnie. I mieliśmy dalej pomyśleć. 1 pluton 40 kompanii pancernej miał zostać w Kaliszu i prowadzić działania osłaniające. Żołnierze mieli wziąć ze sobą jak najwięcej sprzętu. Resztę mieliśmy zniszczyć. Żal mi tych 10 „Żyraf”. Mogły jeszcze powalczyć. A raczej by powalczyły, gdybyśmy wiedzieli, co się stanie. Zniszczyliśmy je o 5:30, a o 6:00 dostaliśmy nowe rozkazy. Wróg zaatakował Kalisz i przebił się przez linie obrony. 2-ga brygada już wyruszyła (mieli ruszyć o 5:00), a my zostaliśmy od nich odcięci. O 6:00 generał Powell wysłał z atakowanego sztabu ostatni rozkaz:
„;Powodzenia. Jesteście teraz zdani tylko na siebie”.
Polskie czołgi rzuciły się na północ (na naszą brygadę) i na południe (na 2 brygadę). Zapanował chaos. Byliśmy na drodze na północny-wschód od Kalisza, gdy zaatakowali. Każdy uciekał w inną stronę, nieliczni starali się walczyć. Ja wskoczyłem do jednego Hummera i wycofałem się w kierunku Turka. Jestem odłączony od reszty. Kazałem reszcie dołączyć do mnie. Zero odpowiedzi. Albo mnie nie słuchają, albo nie żyją. Przez cały czas słyszę meldunki od umierających jednostek. Dziś 5-ta dywizja zmechanizowana armii Stanów Zjednoczonych przestała istnieć. A wszystko dlatego, że wywiad nie docenił mobilności Paktu Warszawskiego... Nie ma czasu. Trzeba wiać.

[link widoczny dla zalogowanych]

TW2k jest ciężko klasykowalnym systemem. Nie jest to jeszcze postapokalipsa, ale już apokalispa się kończy... Trwa ostatnia strategiczna ofensywa tej wojny. Wszystko jest w rozsypce. I dochodzi do ostatniej bitwy. Amerykanie zostają rozbici i pojedynczy żołnierze starają się uciec... Właśnie BG. Ale co ich czeka? Zaraz za frontem rozciąga się rozpadający się po wojnie nuklearnej świat. Całe dywizje dezerterują, tworzą się państwa-miasta... Maruderzy zmieniają się w bandy rabusiów... Świat się rozpada, ale na jego gruzach powstaje nowy... Co czeka żołnierzy w ruinach Polski? Czy dołączą do jakiegoś miasta? Czy zamienią się w zwykłych bandytów? A może zostaną najemnikami? Czy też cały czas będą próbowali wrócić do swoich lub do domu?
Świat TW2k jednak jest w ciągłym ruchu... Tutaj nie uformowały się żadne mocne organizacje. To nie Neuroshima, gdzie Nowy Jork to potęga... Tutaj każdy dzień jest niepewny... Niektóre armie jeszcze walczą... A co jak uznają jakieś państwo-miasto za zagrożenie? Trwa walka o nowy, postnuklearny świat... Kto ją przetrwa, a kto zginie? Czas pokaże...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Raziel_Sh.
Adept



Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: D.G.

PostWysłany: Nie 15:40, 04 Paź 2009    Temat postu:

Z trudem przypominam sobie zajścia z przed 18 lipca 2000. System dość interesujący, acz nawet bardzo. Przynajmniej jest jakaś zmiana, a nie ciągle system D20 tak jak w D&D lub Star Wars RPG. Trochę system walk miesza się (dla gracza) z tym w D&D lub innych, ale szybko da się przyzwyczaić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 19:06, 04 Paź 2009    Temat postu:

Jedno co mi się podoba, to świetny balans postaci...

W większości systemów, jak masz wysokie atrybuty, to masz lepiej.. A że to losowe, to powoduje pewną rozbieżność... Da się niby wybierać, ale wtedy straszna matematyka się robi...

Tymczasem w systemie mamy 6 atrybutów:

Wysportowanie (średnia tego atrybutu i postury to Siła, od której zależy min. HP na klacie, premia do obrażeń wręcz [baza obrażeń zależy też od umiejętności], no i udźwig)
Zręczność (której rola przypomina rzut obronny na refleks w DnD)
Budowa (której rola przypomina rzut obronny na wytrzymałość w DnD i HP)
Postura (od niej zależy siła, masa ciała i HP na całym ciele (poza głową))
Inteligencja (od niej zależy pomoc MG w sprawach trudnych)
Edukacja (czyli ile lat spędził w edukacji. Od niej zależy liczba punktów umiejętności edukacji [a są tam raczej pomocnicze zdolności])

I teraz.... Liczba punktów umiejętności (głównych, czyli militarnych), opanowanie pod ogniem [coś jak rzut obronny na wolę/morale w DnD] zalezy od wartości: (120-suma atrybutów)/7... Im większa wartość, tym lepiej...

Czyli jak masz kiepskie rzuty na atrybuty, nadrobisz to umiejętnościami i opanowaniem pod ogniem...

To jest świetnie rozwiązane...

Losowi NPC też tak są rozwiązani.... "Słabi" mają wysokie atrybuty, ale niskie umiejętności, "Silni" mają niskie atrybuty, ale wysokie zdolności...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Nie 19:10, 04 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lord Marvel
Samotna Dusza



Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: D.G.

PostWysłany: Czw 20:23, 15 Paź 2009    Temat postu:

System jest bardzo fajny i faktycznie pozwala na większe zrównoważenie postaci niż w przypadku postaci w systemach D20 i to bez interwencji MG Wink

Poza tym bardzo podoba mi się to jak załatwia się tam graczy na początek Smile dostaje się mnóstwo pieniędzy i pojazdów, a w bardzo krótkim czasie okazuje się, że wiele z tego trzeba zostawić, jak się nie ma dobrego planu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ruvus
Administrator



Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Czw 20:41, 15 Paź 2009    Temat postu:

Ciekawe musze się kiedyś zapoznać z nim dokładniej, same pozytywy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotras_Binias
All Inclusive



Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:15, 23 Paź 2009    Temat postu:

Zostawia się większość sprzętu nawet jak się ma plan, wiemy już coś o tym Smile), system jest bardzo ciekawy, jak narazie gra mi się całkiem dobrze, ale MG zabiera nam zabawki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 13:51, 24 Paź 2009    Temat postu:

MG zabiera zabawki, to złośliwe bydle Very Happy

Traciliście podczas uciekania. W Kluczborku jesteście ledwo około 3h, a już dostaliście 10kg żarcia, 4 pistolety z amunicją, 1 karabin bez amunicji oraz szansę zgarnięcia ruskiego zaopatrzenia Very Happy

Pocieszę cię, że od teraz będziecie raczej powoli zdobywali wyposażenie. Ucieczka z Kalisza się zakończyła (ta wielka strata), teraz zaczyna się "Nowy Świat"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 23:20, 16 Maj 2010    Temat postu:

Z Andrewem testujemy wersję 3.0 TW2k... Czyli Twilight 2013... Od 45 minut tworzymy postacie. Ja doszedłem do 27 lat, kończąc doktorat z prawa... Doszliśmy też do wniosku, że postacie 18-24 lata, tracą dużo względem tych, co mają 25-30 lat. Potem jest już wyrównane...

Ciekawe jest tworzenie postaci przez ustalenie wieku, a potem ciągnięcie jej historii od 18 lat do ustalonego wieku przez kolejne fazy.. I razem z postacią, tworzy się jej historię. Ale ma to 1, ale znacząca wadę. To, do czego możesz iść, a do czego nie (np. czy cię przyjmą do szkoły oficerskiej) zależy od tego, czy twoja postać spełnia kryteria. A kryteria i zyski każdej profesji to 23 strony angielskiego tekstu.
Bez znajomości angielskiego nie da rady. To nie TW2k 1.0, gdzie 3 strony A4 tekstu trzeba było przetłumaczyć, aby zrobić postać.
Choć system ciekawy.. A raczej znajomy. Rzucasz tyle k20 ile masz punktów umiejętności i jakikolwiek wynik poniżej Poziomu Trudności (a poziom trudności to wartość atrybutu +-modyfikator (maks. 5)) to sukces, wygląda ciekawie... No, ale tworzenie trochę zajmuję. Mam przed sobą kartkę A4, zapisaną od góry do dołu... To mój Polski Prawnik... Po zakończeniu szkoły prawniczej w wieku 27 lat. A chciałem go do 40 pociągnąć...

Ale z chęcią zobaczę jeszcze TW2k w wersji 2.0 lub 2.2... Bo TW2k 3.0 miał być oparty na nowym systemie... Chyba... Dawno czytałem, a teraz za późno, aby sprawdzic.

Ps. Jak ktoś chce potestować TW2013, to zgłaszać się. Ale Język Angielski wymagany. Bo 23 stron tekstu ciągiem nie zamierzam tłumaczyć...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Nie 23:24, 16 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MSKPL
Wiedźmin



Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 23:52, 16 Maj 2010    Temat postu:

Nudzi mi się czekanie na Igora, aż łaskawie się pofatyguje by z Andrewem na GG zrobić duel. Więc z chęcią przejrzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pią 17:06, 21 Sty 2011    Temat postu:

7up w innym dziale napisał:
Bardzo spodobał mi się ten Twilight.Czy jest jakaś podobna gra tylko w polskiej wersji językowej, bo mam troche kasy na zbyciu i sami wiecie...


Więc tak. Jakbliższą Twilightowi grą jest Neuroshima... Jednak ona dzieje się już wiele lat po wojnie nuklearnej i nie ma zbytnio zasad dla postaci ze starego świata (poza hibernatusami, ale to tez nienajlepsze zasady).

Obawiam się, że nie ma takiej gry, co się dzieje podczas wojny nuklearnej w Polskiej Wersji Językowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
7up
Ciura Obozowa



Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:12, 22 Sty 2011    Temat postu:

Jako nowicjusz chciałbym się spytać co to jest ten system?To zasady rodzaje rekwizytów czy co?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shinji
All Inclusive



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Sob 0:22, 22 Sty 2011    Temat postu:

System to ogólnie... Wszystko.
Kreacja świata, bohaterowie, 'fabuła', reguły trzymające to wszystko, lub na odwrót, no i mechanika. A systemy są różne różniste i każdy jest od siebie inny. No, przynajmniej takie być powinny. System to między innymi: D&D (różne edycje to różny system, jak dla mnie), Warhammer, Neuroshima, Monastyr, Systemy Świata Mroku. Można wymieniać i wymieniać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Inne Systemy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin