Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki  Bastion Strona Główna Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion
Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KULT
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Inne Systemy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 19:20, 09 Maj 2007    Temat postu: KULT

czyli iluzja vs. metropolis.

kto z Was grał lub miał choćby styczność ?

wszelkie wypowiedzi, recenzje, przemyślenia i opinie mile widziane.
Powrót do góry
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 19:43, 09 Maj 2007    Temat postu:

A z czym to sie je?

(znaczy: Nie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gib_gibon
Przybysz



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Śro 20:27, 09 Maj 2007    Temat postu:

Gee mógłbys opisać po krotce ponieważ słyszałem że jest to bardzo fajny system lecz jeszcze nie miałem okazji sobie pograc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 21:09, 09 Maj 2007    Temat postu:

z czym to się je ? Wink zwykle z kabałą, a szerzej to z okultystyką.

generalnie na nich osadzony jest ów system (choć bym go skrzywdził mówiąc, że jedynie na nich).

kult to świat kłamstwa, inaczej rzecz biorąc iluzji, w którą, chcąc niechcąc, wplątani są bohaterowie (i należy pamiętać, że tylko bohaterowie, ponieważ sam system balansuje na granicy wiarygodności i dla wielu stał się odpowiedziami na osobiste pytania ontologiczne).
jak widać zawiera w sobie mnóstwo filozofii, która jest jego silnikiem napędowym (zainteresowani tematem powinni sobie sięgnąć do nowoczesnej filozofii, gdzie wariacji na temat samej rzeczywistości i jej kształtu w oczach wielu myślicieli jest co nie miara).

wracając do tematu, mamy do czynienia z iluzją, w której żyją bohaterowie. co samo przez się mówi, że nie jest to jedyna płaszczyzna egzystencji na jakiej mogą się poruszać i tu zaczyna się nasza zabawa.

bohaterowie to postaci, które uświadomiły sobie ów fakt istotny lub dopiero się o nim dowiadują. niejako balansują na granicy dwóch światów, którymi rządzą te same istoty rodem ze snów, mające utrzymać iluzję w ryzach, a ludzkość w nieświadomości.

to świat, w którym bóg zaginął, a jego słudzy zaczęli walczyć pomiędzy sobą o supremację. anioły plamią swe skrzydła krwią niewinnych a demony wszelakiej maści bardzo często są przewodnikami do prawdziwego świata, który ukrył przed oczami ludzkości sam bóg zanim zniknął.
szaleństwo jest jednym ze sposobów do odnalezienia szczelin iluzji, a okultyzm, wynaturzenia i dewiacje ścieżkami prowadzącymi prosto do miasta miast, położonego poza ludzkimi zmysłami.

od samego początku kult wszędzie tam, gdzie tylko się pojawił wzbudzał ogromne fale kontrowersji i sprzeciwów ze strony krytyki i moralizatorów, przede wszystkim na sam fakt założeń swojego uniwersum, które są niewiarygodnie podobne do naszego świata (podobnie jak world of darkness).
oczywistym jest fakt, że to system dla dojrzałych umysłów i ludzi bez problemu potrafiących odróżnić fikcję od rzeczywistości.
bez zachowania tego dystansu gracze bardzo często popadali w sama iluzorycznośc kultu i doprowadzało to nawet do samobójstw, których powodem w oczach wielu ludzi była sama gra.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Śro 21:17, 09 Maj 2007    Temat postu:

Heh... Zalatuje mi to gnostycyzmem nieco... A wariacje na temat rzeczywistości Baudrillardem Wink.

Ale biorąc pod uwagę okultystyczny punkt widzenia, zwłaszcza Ścieżki Lewej Ręki, to rzeczywistość faktycznie jest iluzją... A raczej odbiciem stanu własnego umysłu... Ale to nie temat na to Wink.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 13:07, 10 Maj 2007    Temat postu:

bardziej husserlem i jego rzeczywistością czystych istot.
koleś zakwestionował podstawową tezę empiryzmu, wg. której doświadczenie zmysłowe jest podstawową drogą do poznania rzeczywistości i do zabawy wpłótł tzw. akty intuicji apriorycznej.

nie był w takich jazdach jedyny, magików jemu podobnych myślą, w nowoczesnej filozofii, było kilku.

a jeśli chodzi o elementarne akademickie podwaliny to najlepszym odzwierciedleniem uniwersum kultu poza nowoczesną filozofią byłaby platońska metafora jaskini i 'rzeczywistość i pozór' pozazmysłowego świata nieśmiertelnych idei.

o okultystyce nie ma się sensu rozpisywać, bo twórcy kultu wepchnęli tu chyba wszystko, co było możliwe. natomiast nie ulega wątpliwości, że żydowska kabalistyka wraz z boskimi emanacjami w postaci sefir stanowi fundament filozofii kultu.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 15:40, 10 Maj 2007    Temat postu:

Na studiach greka, tu greka w postaci Platona... To mnie prześladuje Wink.

Sefiry...? Confused Zbyt jednowymiarowe jak dla mnie... Klify byłyby o wiele ciekawsze Twisted Evil . Tak czy siak, brzmi intrygująco Smile.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 16:08, 10 Maj 2007    Temat postu:

ano, nie tylko brzmi intrygująco, ale i również intrygująco wygląda.

w kulcie sefiry z kabalistycznego drzewa życia, choć nieco przeinaczone, zostały podzielone na archontów i anioły śmierci, najpotężniejsze siły jakie w tym uniwersum wystepują.
kolejno w hierarchii stoją liktorzy, razydzi i szereg pomniejszych sług.

w zasadzie ich wszystkich w rozmaitych postaciach można spotkać w samej grze. ich wygląd i charakterystyka została uwarunkowana zwierzchnictwem oraz okresem historycznym, w jakim są umiejscowione.

kult bowiem to świat pogranicza nie tylko pomiędzy rzeczywistością metropolis a iluzją naszego świata, ale także świat pogranicza czasu i przestrzeni. wszystko odbywa się za plecami boga w osobie demiurga i jego bliźniaczego brata astarotha, co jest oczywiście przekłamaniem na potrzeby samego świata.

dominuje tu przede wszystkim wszechobecny dualizm emanacji i stron barykady w walce o ludzkość, która niczym ślepcy bruegla podąża właściwie donikąd, nieświadoma mechanizmu w jaki została uwikłana od zarania dziejów, wraz z zamysłem boskiego wielkiego planu.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 16:57, 10 Maj 2007    Temat postu:

gee napisał:
kult bowiem to świat pogranicza nie tylko pomiędzy rzeczywistością metropolis a iluzją naszego świata, ale także świat pogranicza czasu i przestrzeni. wszystko odbywa się za plecami boga w osobie demiurga i jego bliźniaczego brata astarotha, co jest oczywiście przekłamaniem na potrzeby samego świata.


Być może jednak twórcy zerknęli co nieco więcej, bo ostatnia klifa na Drzewie Nocy, Thaumiel, jest podzielona (odpowiednio dziesiąta i jedenasta) i analogiczna do Kether na Drzewie Życia, będąc przeciwieństwem jej idealnego porządku. Dziesiątej patronuje Szatan, jedenastej Moloch. W tym momencie dualistyczna natura energii wyższej by się zgadzała, nie będąc wymysłem twórców systemu, a godnym pochwały doinformowaniem Wink. Jeśli aż tak postawili na dualizm, to powinna się gdzieś pojawić sefira Daath, brama na Drzewo Nocy.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 17:58, 10 Maj 2007    Temat postu:

w uniwersum kultu wygląda to nieco inaczej naamah.
jeśli Cię to interesuje to sama sobie to porównaj. poniżej wymienię Ci emanacje utrzymujące iluzję.

archonci (legiony demiurga) to:
kether, binah, geburah, tiphareth, netzah, malkuth, chokmah, chesed, hod i yesod.

i aniołowie śmierci (czyli legiony astarotha):
thaumiel, chagidiel, sathariel, gamichicoth, golab, togarini, hareb-serap, samael, gamaliel i nahemoth.

jak zapewne zauważysz, w zestawieniu z drzewem życia trochę tu autorzy popieprzyli się w tych sefirach, ale ogólnemu kształtowi uniwersum to nie zaszkodziło. mało tego, te polemiki z realnym odzwierciedleniem sefir na drzewie życia często mogą być wskazówką dla samych graczy w trakcie sesji.

natomiast liktorzy to słudzy archontów, razydzi zaś to ziomki tych drugich Wink

oczywiście to istoty wprost z 'bestiariusza' kultu (jeśli można to tak nazwać).
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 19:39, 10 Maj 2007    Temat postu:

Laughing Toż aniołowie śmierci noszą imiona klif, chociaż niektóre to wersje alternatywne, rzadziej używane. Sefiry faktycznie pomieszane, ale klify o dziwo w porządku (chociaż wymienione od tyłu, pierwszą jest Lilith/Nehemoth).

Podoba mi się to coraz bardziej Twisted Evil . I chyba była bym skłonna rzucić tłumaczenie Cezara i Neposa, żeby zagrać Wink.

Nie orientujesz się może, kto stworzył system?
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 20:29, 10 Maj 2007    Temat postu:

michael petersen i gunilla jonsson. (tak, to system szwedzki)

'kult: death is only the beginning'.

rok wydania: 1991

dziś poza pirackimi fotokopiami właściwie już nie do dostania. Sad
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Czw 20:37, 10 Maj 2007    Temat postu:

gee napisał:
michael petersen i gunilla jonsson. (tak, to system szwedzki)


Biorąc pod uwagę kraj i rok powstania, jest prawdopodobne (chociaż niekoniecznie), że twórcy byli związani z Dragon Rouge... Gdyby tak było, system ma niesamowicie porządne podstawy merytoryczne Smile. A jeśli nie, to biorąc pod uwagę bliskość głównego centrum zakonu, owe podstawy są jedynie porządne, ale i tak zachęca to do grania Smile.
Powrót do góry
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I



Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Nie 20:09, 13 Maj 2007    Temat postu:

A bez znajomości w tym wszystkim da się zagrać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 21:13, 13 Maj 2007    Temat postu:

No baaa... Zagraj, chętnie zobaczę znów skutki nie wykonania odpędzenia po rytuale Twisted Evil (choćby tylko w grze).
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Strona Główna -> Inne Systemy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin