|
Forum Dąbrowskiego Klubu Fantasyki Bastion Klub Miłośników Fantastyki w Dąbrowie Górniczej
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 17:25, 26 Kwi 2007 Temat postu: Memoir '44 - strategiczno-losowa gra wojenna |
|
|
Kto był na konwencie na pewno widział tą charakterystyczną grę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jej atrakcyjność jest wynikiem prostoty. Losujemy określoną w senariuszu liczbę kart z rozkazami/specjalnymi akcjami, zagrywamy jedną, wykonujemy akcję, na która nam ona pozwala i dobieramy kolejną kartę... Po drodze trochę pomyślimy, jak najlepiej wykorzystać nasze karty i sytuację do odniesienia zwycięstwa (zniszczenie określonej liczby jednostek i/lub zajęcie pewnych punktów). Nigdy nie wiesz, co w zanadrzu chowa przeciwnik i czy twój zuchwały atak nagle nie rozbije się o jedną głupią kartę z zasadzką? A może twój atak zatrzyma się z powodu braku kart i jedna jednostka wrogiej piechoty zmiecie twój wyborowy pluton? A może najbliższą kartą, którą otrzymasz będzie nalot, albo karta, która pomoże ci odnieść szybkie zwycięztwo? Nie ma dwóch takich samych bitew, pomimo tych samych scenariuszy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście sama walka w Normandii w końcu się przeje... Ale od czego pomysłowość? (pominę grę opartą na Memoirze w świecie Fantasy) Czemu nie wprowadzić nowych terenów i scenariuszy? Może atak partyzantów na pociąg? A może bitwa pancerna na zabagnionym terenie? Może pole minowe? Lotnisko? A może twierdza Colditz? Te nowe możliwosci wprowadza dodatek Terrain Pack. Oprócz tego dodatkowo: Stacje radarów ("wykrywają" użycie karty z nalotem), szpitale, obozy i wiele wiele innych.. . Dwa pierwsze dodatki (opisywany i następny) mają jednak pewien haczyk... Zachęcają cię do nabycia mapy z pustynią i terenem zimowym, aby wasza gra wyglądała realistyczniej (a nie kilka białych hexów otoczonych zieloną planszą)
[link widoczny dla zalogowanych]
A może chcesz dowodzić rosyjskimi Soldatami pod bacznym okiem komisarza? Poczuć zimny wiatr dmący przez ruiny stalingradu? Jest dodatek Eastern Front. Rosyjski Generał musi zmierzyć się nie tylko z wrogiem, ale i komisarzem politycznym, który pilnując czy nie działamy przeciwko Matce Rosji, może znacząco utrudsniać sprawę. Pojedynek z wojną błyskawiczną toczoną przez Niemców (nowe zasady dla lat Blitzkriegu) to nie lada wyzwanie. Dowódca rosyjski musi myśleć jeszcze bardziej w przód niż niemiecki, bo komisarz musi zatwierdzić każdy rozkaz, więc nie ma czasu na podejmowanie decyzji w ostatniej chwili... Dodatkowo ta przewaga niemieckiego lotnictwa...
[link widoczny dla zalogowanych]
I front został przełamany... Cóż nam zostało? Albo popełnimy samobójstwo, albo komisarz doniesie, że nie wygraliśmy, bo nie jesteśmy prawdziwymi synami związku radzieckiego i zostaniemi zabici. Ale nie jesteśmy sami! Armia potrzebuje bohaterów! A tymi są snajperzy, siejący postrach wśród Wehrmachtu. Dodatkowo należy pamiętać, że Rosjanie nie walczyli z Osią tylko na froncie wchodnim, ale tu już przechodzimy do kolejnego dodatku.
[link widoczny dla zalogowanych]
A czemu by nie wprowadzić nieustraszonych japońskich żołnierzy, gotowych umrzeć z imieniem cesarza na ustach i stających przed nimi doborowych Marines? Dodatek Pacific Theatre umożliwi nam to. Na tropikalnych wyspach pacyfiku możemy walczyć głównie dzielnymi boys z U.S.M.C. oraz nie znającymi strachu żołnierzami Japonii. Tutaj można zobaczyć wyraźną różnicę taktyczną, jaką należy zastosować w porównaniu ze standardową wersją, gdzie różnica Armii ograniczała się w większości do wyglądu. Dowódcy amerykańskiej piechoty morskiej są lepszymi strategami i mają do dyspozycji więcej rozkazów, nawet zagrywając tą samą kartę, co Japończycy!
[link widoczny dla zalogowanych]
Japońska piechota natomiast posiada słynny fanatyzm (co z tego, że wyrzucili 5 flag? Siedzimy w tym bunkrze i go nie opuścimy aż do śmierci!!) i niezwykle skuteczne ataki z bagnetami (BAZNAI!!)
Dodatek dodatkowo wprowadza okręty, wspierające lądujących na plażach i otwarte miejsce dla (niewydanego w Polsce) dodatku z zaawansowanym lotnictwem. Wojna nigdy nie będzie taka jak kiedyś! Ogromna ilość godzin świetnej zabawy gwarantowna! I pamiętajcie... Nawet najgorszą sytuację może uratować jedna karta...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CMDR Blue R dnia Pią 10:38, 27 Kwi 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 17:38, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Gra jest jedny słowem genialna, grałem już z Blue R`em kilka partyjek i świetnie się bawiąc straciliśmy kilka godzin .Gra naprawdę wciąga i można przy niej spędzić cały dzień + jak wspomniał Blue R nigdy nie będzie dwóch takich samych bitew I to jest jeden z największych plusów gry... a teraz wybaczcie, ale trzeba amerykańców słać do piachu ZA CESARZA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
CMDR Blue R
Moe hobby to pisanie postów A.I
Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 2248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 18:35, 26 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Nie zapominaj, ze ja też od czasu do czasu będę chciał pograć japsami... Chyba, że zgodzisz się grać Ruskimi przeciw Japsom to mogę ci nawet dwie gry U.S.M.C vs Japonia po stronie Japonii dać
(dobra, żarcik... Ruscy nie są tacy słabi)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|